Mere om McDonald's kuren
Fra : Dan

Dato : 03-10-05 08:20

Fra : Inger

Dato : 03-10-05 19:43

Dan wrote:
> http://www.msnbc.msn.com/id/8916080/
>
> http://www.freep.com/features/food/mcdonalds11e_20050711.htm
>
> Hun bliver ved
>

> Hilsen
>
> Dan

Jeg orker ikke at læse det hele i link nr. to. Men det står et sted i
toppen at hun har lært kalorietabellerne udenad og tillader sig selv
1400 kalorier om dagen fordi det passer til hendes liv. Hvis hun som
"construction worker" har et hårdt fysisk arbejde og dermed forbrænder
mere end de 1400 kalorier hun indtager, så taber hun sig vel?

Der står endda at hun kun har spist fritter to gange, så hun er altså
også klog nok til ikke at få meget friture. Der står også at hun var
meget sulten den første uge, da hun førhen indtog op til 3500 kalorier.
Forståeligt nok...

Mvh. Inger

Fra : Mus

Dato : 04-10-05 09:16

"Dan" <no@spam.thankyou.com> skrev i en meddelelse
> http://www.msnbc.msn.com/id/8916080/
>
> http://www.freep.com/features/food/mcdonalds11e_20050711.htm
>
> Hun bliver ved
>

> Hilsen
>
> Dan

Jamen det er der da ingen hokus pokus i. Hvis hun indtager mindre end hun
forbruger - taber hun sig. Men særlig sundt kan det ikke være og kedeligt
lige så.

LN

Fra : Carlos 107-80

Dato : 04-10-05 15:48

> Men særlig sundt kan det ikke være .....

Nu er der sikkert nogen der bliver provokeret, men er Atkins det?

Mange hilsner:
Carlos 107-80
http://www.carloskur.tk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-10-05 22:37

"Carlos 107-80" <carlos107-80@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der sikkert nogen der bliver provokeret, men er Atkins det?

Det er såre let at vurdere, at det er den ikke. Det er mildt sagt
møghamrende svært at få dækket sit behov for næringsstoffer udover fedt og
protein på en Atkins diæt. Derudover er den svær at efterleve - og dertil er
gudsjammerligt kedeligt at leve efter en diæt, der BEGRÆNSER ens
fødevareudvalg.

Men skal det gå stærkt og er det i en kort periode, kan systemet fint
bruges.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-10-05 22:10

[Lisbeth Jacobsen | Tue, 4 Oct 2005 23:36:44 +0200]

[Sund]
>Det er såre let at vurdere, at det er den ikke. Det er mildt sagt
>møghamrende svært at få dækket sit behov for næringsstoffer udover fedt og
>protein på en Atkins diæt.

Hmmm, hvilke vigtige næringsstoffer er det så lige jeg IKKE får fordi jeg
fravælger kartofler, majs, hvedemel og sukker - og har et begrænset indtaget
af frugt, når jeg nu spiser min daglige multivitamin pille?

Selvfølgelig er samtlige fødevaregrupper ikke jævnt repræsenteret, men det
er sgu' sundere end at ikke tabe sig - og hvis Atkins er det eneste der
virker for nogle af os, er det da netop den sundeste løsning.
René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 07:38

"Rene' Hjorth" <rene@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> indtaget
> af frugt, når jeg nu spiser min daglige multivitamin pille?

Som du selv skriver... du er nødt til at ty til (kunstige) vitaminer og
mineraler fordi maden ikke dækker behovene. Vitaminpiller er en magelfuld
lappeløsning, man bruger for at undgå skader af mangelfuld og usund kost.

> Selvfølgelig er samtlige fødevaregrupper ikke jævnt repræsenteret, men det
> er sgu' sundere end at ikke tabe sig

Korrekt.

Men det gør altså ikke kuren til et SUNDT bud på en slankekur.

Mvh. Lisbeth

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-10-05 10:28

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Vitaminpiller er en magelfuld
> lappeløsning, man bruger for at undgå skader af mangelfuld og usund kost.

Hvad er det der gør den løsning mangelfuld i forhold til andre? Og gør det
noget at det er en lappeløsning, hvis bare det virker?

--
Stefan Holm
"Ooh, I'm so pleased! Can I trade in the children for more cash?"

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-10-05 11:02

Stefan Holm wrote:

> Hvad er det der gør den løsning mangelfuld i forhold til andre? Og
> gør det noget at det er en lappeløsning, hvis bare det virker?

Det handler om tro!
Og nogle er nærmest fundamentalistiske i deres tro på at 'natur' altid er
det bedste.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 13:55

> Det handler om tro!

Og viden!

> Og nogle er nærmest fundamentalistiske i deres tro på at 'natur' altid er
> det bedste.

Jeg hører ikke til den gruppe - hvilket jeg har givet udtryk for i
adskillige debatter om naturprodukter/helsekost/kosttilskud.

Og i øvrigt... selvom du så vælger at tro, at en multivitaminpille sikrer
dig alt, hvad du behøver, vil den stadig være noget du er nødt til at tage
fordi en Atkins-kur er særdeles mangelfuld - hvad den er, fordi mange
fødevarer (frugt og kulhydratrige grønsager) skal begrænses stærkt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-10-05 13:44

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det der gør den løsning mangelfuld i forhold til andre? Og gør det
> noget at det er en lappeløsning, hvis bare det virker?

En lappeløsning er en løsning, der ikke virker helt.
Multivitaminpiller indeholder NOGLE af de næringsstoffer, du har brug for -
men ikke alle.

Mange af de stoffer, der eksempelvis beskytter mod kræft etc. følger ikke
med i vitaminpillerne. Dem skal du have fra den naturlige kost.

Mvh. Lisbeth

Fra : Stefan Holm

Dato : 10-10-05 15:20

Lisbeth Jacobsen wrote:

> En lappeløsning er en løsning, der ikke virker helt.

Det er ikke helt hvad jeg normalt vil forstå ved lappeløsning, men fair nok
- så længe vi er enige om hvad vi taler om.

> Multivitaminpiller indeholder NOGLE af de næringsstoffer, du har brug for -
> men ikke alle.

Det er selvfølgelig et problem. Har du nogen nøjagtigere referencer?

> Mange af de stoffer, der eksempelvis beskytter mod kræft etc. følger ikke
> med i vitaminpillerne. Dem skal du have fra den naturlige kost.

Der er intet man som sådan _skal_ have fra naturlig kost. Men det er
selvfølgelig helt korrekt at hvis der er essentielle næringsstoffer man
endnu ikke kan få i pilleform, så er man nødt til at få dem fra anden side.

--
Stefan Holm
"It's got twice the resistance of any normal holiday."

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-10-05 08:16

> Det er selvfølgelig et problem. Har du nogen nøjagtigere referencer?

Nej, det har jeg ikke, for det er et godt stykke tid siden jeg pløjede tykke
værker om kroppens ernæringsmæssige behov igennem. Og jeg har dem ikke ved
hånden mere. Men det er ikke svært at finde bøger/artikler etc. om emnet og
så tage et glas multivitaminpiller og konstatere, at pillerbe kun indeholder
et beskedent udvalg af, hvad kroppen har brug for.

> Der er intet man som sådan _skal_ have fra naturlig kost.

Du kan sikkert fint tage det i pilleform. Men nu er det engang sådan, at du
ikke kan få det hele i pilleform!

> Men det er selvfølgelig helt korrekt at hvis der er essentielle
> næringsstoffer man
> endnu ikke kan få i pilleform, så er man nødt til at få dem fra anden
> side.

Så enkelt er det ikke engang! For selv hvis du KUNNE få alle stoffer i
pilleform, ville det ikke være så ligetil at kombinere pillerne, så du får
en uskadeligt dosis. Får du stofferne ved at spise varieret, er det derimod
ret svært (stort set umuligt) at overdosere de forskellige stoffer.

Mvh. Lisbeth