XSL-transformation i JAXP
Fra : Soren Kuula

Dato : 02-10-05 11:30

Hejsa,

Jeg kan simplethen ikke finde det:

Siden Java 1.4 og op har XML parsere og XSL transformere indbygget,
gider jeg ikke at installere Saxon eller Xalan alle steder jeg skal lave
en XSL-transformation. Men med Xalan var der en main-klasse til at
transformere fra kommandolinien. I JAXP kan man meget lignende --
validere f.x. (så vidt jeg husker).

Kan jeg ikke lave XSL-transformation i Java 1.4 / Java5 uden at skulle
til at kode?

MVH
Søren

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 02-10-05 15:37

Soren Kuula wrote:
> [...]
> validere f.x. (så vidt jeg husker).
>
> Kan jeg ikke lave XSL-transformation i Java 1.4 / Java5 uden at skulle

Ja og nej.

Officelt nej.

Java SDK er som navnet antyder et Software Development Kit ikke
et XML værktøj.

Men måske alligevel ja.

XSLT implementationen i SUN Java 1.4 og 5 er nemlig Xalan !

Så prøv det du altid har gjordt og se om ikke det virker.

Arne