Opskrift på "vin" til at brænde sprit på
Fra : Morten Graabeck Jens~

Dato : 01-10-05 18:03

Hej

Er der nogen der har en dansk / norsk opskrift på den vin man bruger til et
destillationsapparat for at få ren spiritus ?

MGJ

Fra : zillyink

Dato : 01-10-05 18:18

Morten Graabeck Jensen wrote:

> Er der nogen der har en dansk / norsk opskrift på den vin man
> bruger til et destillationsapparat for at få ren spiritus ?

Tsk tsk, hvis jeg arbejdede i "told & skat", "politiet" ell.
lign. ville jeg, nu da jeg har et navn at gå efter, smutte forbi
fra tid til anden for lige at "hjælpe" dig med processen.

Men google har så lige lært mig at en mæsk lavet af vand, gær og
sukker, gæret i små 3 uger kan bruges til at lave sprit af, men
giver en rå sprit uden finesse og med chance for at gøre folk
blinde, men angiveligt kan aktivt kul fjerne en del af de
fuselstoffer der medvirker til dette.

Et andet sted kunne jeg så læse at hvis man laver en vin af
frugtrester, kartofler, rosiner mm. så bliver spritten uden
fusel, da gæringen med ovennævnte ingredienser omdanner fusel til
ædelssprit og derfor ikke farligt. I tilgift bliver spritten mere
blød og fin.

Sluttelig skal du vide at det er pissehamrende ulovligt, men du
kan hvis du ikke har mod på projektet altid lærer hvordan man med
hvad du har i køkkenet, kan lave en atombombe.!

Er nettet ikke en vidunderlig størrelse!?

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : BJ

Dato : 01-10-05 18:20

"zillyink" <zillyink@-get-lost-gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tsk tsk, hvis jeg arbejdede i "told & skat", "politiet" ell. lign. ville
> jeg, nu da jeg har et navn at gå efter, smutte forbi fra tid til anden for
> lige at "hjælpe" dig med processen.

Det er det, der kaldes overarbejde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Graabeck Jens~

Dato : 01-10-05 19:33

*GG*

Ja jeg regnet nu nok med at der ville komme lidt kommentar - men nu er jeg
så heldig at bo i "moms frit" område *SS*

Jeg takker

MGJ

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 02-10-05 14:46

> [...]
> uden finesse og med chance for at gøre folk blinde, men angiveligt kan
> aktivt kul fjerne en del af de fuselstoffer der medvirker til dette.

Hej.
Det er ikke noget som gør folk blinde, det er kun teknisk sprit, (kølersprit
ol.) som er farligt, lav du din mæsk af vand, sukker, gær, 5 kg, sukker til
25 l. 5 pk. gær. destillerer det to gange, se er den på ca. 75%, tilsæt 1
spsk, aktivt pulver, pr. l. sprit, trække et døgn, rystes jævnligt, filtrer
det gennem kaffefilter med kartoffelmel, en til flere gange, så er den fri
for fusel, har drukket det gennem 45 år, jeg ser stadig udmærket. er 63 år
Der udgivet en bog om brændevinsbrænding,

Kurt J
Odense

Fra : Morten Graabeck Jens~

Dato : 02-10-05 16:25

> for fusel, har drukket det gennem 45 år, jeg ser stadig udmærket. er 63 år
> Der udgivet en bog om brændevinsbrænding,
>
> Kurt J
> Odense

Tak for tippet, jeg glæder mig allerede

MGJ

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 03-10-05 07:19

> Tak for tippet, jeg glæder mig allerede
>

> MGJ
>Hej.

I fortsættelse at mit sidste indlæg, kan jeg oplyse, man kan bruge æblemost,
gerne koncentreret i stedet for vand, den fusel som der er i, er i stedet
blevet til smagsstoffer, det gir' en bedre sprit, på denne årstid er der
mange blommer, æbler, lav en masse saft, bare du har omkring 10 lt. så er
det nok, fyld op med vand brug den til fremstillingen, man kan bruge en
truti fruti til at lave saften på, der skal tilsættes lidt gær nærings salt,
når man laver mæsken. Jeg anbefaler at bruge syltesukker i stedet for melis,
sylte sukker er lidt renere, det ta' bare lidt mere tid inden det er opløst.

Hilsen Kurt J.

Odense

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 01-10-05 18:14

> [...]
>
> Er der nogen der har en dansk / norsk opskrift på den vin man bruger til et
> destillationsapparat for at få ren spiritus ?

Måske lige her http://vinolhobby.dk/20.alkohol.htm

Skål
Kasper Malmberg

Fra : zillyink

Dato : 01-10-05 22:22

Kasper Malmberg wrote:
> Måske lige her http://vinolhobby.dk/20.alkohol.htm

Så skal du huske at købe noget "glukose" til spritten så den får
lidt krop og kan danne "gardiner" i glasset og tage en meter
nedløbsrør og fyld det med aktivt kul. Fortynd spritten til en
alkoholstyrke på små 50% og hæld det igennem røret! (husk en dunk
under....ik´?!!)

Nu har du så nogle muligheder:
1. Lad spritten stå i små 6 måneder og lagre, der efter med urter
lave snaps, bitter m.v.
2. Køb essencer og lav en masse sprut, lige til at blande op med
"whatever" og bæl.
3. Fra familien og venner hinsidan har jeg set og drukket
varianter over hembränd (HB) med dertil hørende hangovers af
kosmiske dimensioner. De gutter kommer til fester med en 5 liters
dunk fyldt med den billigste mäsk, filtreret gennem nedløbsrør,
fortyndet med Cola og så ska´ der faneme "fyllas i"

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-