Fast antal decimaler på integer ?
Fra : Brian Østergård

Dato : 01-10-05 17:41

Hej

Jeg har noget som dette i en form.

Label1.Caption = Round(a, 2)

Ind i mellem giver det f.eks 12,1 men jeg vil gerne have den til at skrive
12,10 i stedet.
Jeg har prøvet at sætte dataformatet i Label1 til number med 2 decimaler men
det er den tilsyneladende ligeglad med ?, måske fordi jeg af og til også har
tekst i Label1.Caption ?

På forhånd tak.

Brian :ø)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-10-05 17:54

"Brian Østergård" wrote

> [Fast antal decimaler på integer ?]

Integer har _ikke_ decimaler, da det der kun kan gemmes heltal

> Jeg har noget som dette i en form.
>
> Label1.Caption = Round(a, 2)
>
> Ind i mellem giver det f.eks 12,1 men jeg vil gerne have den til at skrive
> 12,10 i stedet.

Brug format
Label1.Caption = Format(Round(a, 2), "#0,00"

> Jeg har prøvet at sætte dataformatet i Label1 til number med 2 decimaler
> men det er den tilsyneladende ligeglad med ?, måske fordi jeg af og til
> også har tekst i Label1.Caption ?

Nej

- Peter

Fra : Brian Østergård

Dato : 01-10-05 18:12

> Integer har _ikke_ decimaler, da det der kun kan gemmes heltal
Ups ja, grunden til at jeg får decimaler er at jeg har noget formelværk
rodet ind i det.
Men du forstod hvad jeg mente alligevel

> Brug format
> Label1.Caption = Format(Round(a, 2), "#0,00"

Okay.... havde forsøgt om jeg kunne lure format-funktionens format det kunne
jeg så ikke kan jeg se.

Tusind tak for hjælpen

Brian :ø)

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-10-05 01:14

Brian Østergård skrev:
> Okay.... havde forsøgt om jeg kunne lure format-funktionens format det
> kunne jeg så ikke kan jeg se.

Bemærk at Format(Round(a, 2), "#0.00") og Format(a, "#0.00") ikke altid
giver samme resultat på grund af at der benyttes forskellige
afrundingsmetoder, og at det formentlig er resultatet af Format(a, "#0.00")
som du i virkeligheden ønsker!

Prøv selv at checke resultaterne hvis a har værdien 0,005 (dvs. a=0.005).

De fleste steder i VB6 benyttes "bankmandens afrundingsmetode" men lige i
forbindelse med format-funktionens tal-formatering benyttes den metode som
de fleste af os lærte en gang i skolen

-------
Tomas

Fra : preben nielsen

Dato : 02-10-05 12:11

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:433ec374$0$38646$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Okay.... havde forsøgt om jeg kunne lure format-funktionens
> format det kunne jeg så ikke kan jeg se.

Det står altsammen i dokumentationen Tryk F1

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Brian Østergård

Dato : 02-10-05 16:26

> Det står altsammen i dokumentationen Tryk F1
>

> --
> /\ preben nielsen
> \/\ prel@post.tele.dk

Hej igen.

Af en eller anden grund så påstår min VB, når jeg trykker F1, at den mangler
"MSDN Collection". Det er ellers en officiel version med licens og det hele.
Måske jeg skulle tage mig de 5 min. til en geninstallation ?

Brian :ø)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-10-05 20:06

"Brian Østergård" wrote

> [...]
> det hele.
> Måske jeg skulle tage mig de 5 min. til en geninstallation ?

MSDN Collection er 3 CD'ere udover den alm VB CD

- PEter

Fra : Brian Østergård

Dato : 02-10-05 21:00

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Brian Østergård" wrote

> MSDN Collection er 3 CD'ere udover den alm VB CD
>
> - PEter

Nå det vidste jeg ikke.

Følger de normalt med for så må vi have dem liggende et eller andet sted ?

Tak for hjælpen

Brian :ø)

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-10-05 21:17

Peter Lykkegaard skrev:
> MSDN Collection er 3 CD'ere udover den alm VB CD

Også den specifikke VB-version af hælpefilerne?

Men ellers er det rigtigt at det fulde MSDN bibliotek fra oktober 2001, som
er det sidste som supporterer Visual Studio 6.0, fylder ialt 3 CDROM'er.

-------
Tomas

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-10-05 21:28

"Tomas Christiansen" wrote

> Også den specifikke VB-version af hælpefilerne?

Jeg ved ikke hvad der følger med hvis man kun køber VB (hvis man kunne dette
ved VB6
Hvis man har købt VS6 så ligger onlinehjælpen på de omtalte 3 CD'er

- Peter

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 01-10-05 17:56

"Brian ÿstergÂrd" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> den 1. oktober 2005 kl.
18:40 +0100 skrev:
>Jeg har noget som dette i en form.
>
>Label1.Caption = Round(a, 2)
>
>Ind i mellem giver det f.eks 12,1 men jeg vil gerne have den til at
>skrive
>12,10 i stedet.

Et gæt:

Label1.Caption = Format(Round(a,2),"#.##0,00")
--
Venlig hilsen
Torben Borre Larsen