Drysset med mel !
Fra : Poul Ladefoged

Dato : 01-10-05 14:00

Hjælp alle i eksperter, efter at have købt og installeret nyt hjørneakvarium
på 350 L, ladet det køre i 3-4 dage med halvdelen af vandet fra det gamle
akvarium, flyttede jeg mine fisk over, efter Ca 1 uge så det pludseligt ud
som om nogle af mine fisk var drysset med mel, hvad kan det være, mine tetra
platty er døde efter 2 dage, har startet en behandling med pletmedicin !
Denne behandling har nu kørt 4 dage men tilsyneladende uden at have hjulpet,
det er dog ikke blevet værre og der er ikke flere fisk døde.

Håber nogle kan hjælpe, evt fortælle om det er det forkerte jeg medicinere
imod.

På forhånd tak.
Poul Ladefoged

Fra : Per, Odense

Dato : 01-10-05 15:42

I meddelelse: 433e8830$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk
skrev Poul Ladefoged bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> blevet værre og der er ikke flere fisk døde.
> Håber nogle kan hjælpe, evt fortælle om det er det forkerte jeg

Måske er der noget her der kan bringe dig nærmere en forklaring/løsning.

http://www.fynsakvariecentrum.dk/sygdomme.htm

--
MVH Per, Odense
Fotoalbum: http://herholdt.info/

Fra : Poul Ladefoged

Dato : 01-10-05 19:31

> Måske er der noget her der kan bringe dig nærmere en forklaring/løsning.

> [...]

Takker for linket, efter at have læst de forklaringer der er på den side,
tyder det mest på at det er Oodinium, dette skulle være dækket ind af den
medicin jeg bruger, så må jo blot håbe det bedste de næste par dage, Takker

MvH
Poul Ladefoged

Fra : Frandsen

Dato : 03-10-05 13:29

"Poul Ladefoged" <shithappensdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjælp alle i eksperter, efter at have købt og installeret nyt
hjørneakvarium
> på 350 L, ladet det køre i 3-4 dage med halvdelen af vandet fra det gamle
> akvarium,

Jeg kan ikke hjælpe dig med de syge fisk, men jeg kunne godt tænke mig at
vide, hvorfor du bruger vand fra dit gamle akvarium. Hvad er pointen?

Fra : Kent

Dato : 15-11-05 10:33

Det skulle vist være bedst for fiskene..
Jeg gør det samme bare med 1/3 del.