Tilbud, som viser sig at være dyrere
Fra : Jacob

Dato : 01-10-05 11:16

Hej gruppe.

Jeg har været inde på http://www.billigemedien.de/ hvor jeg fandt (i mine
øjne) et godt tilbud på dvd-skiver:

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=1119

Ifølge det tilbud er der altså:

100stk.VerbatimDVD+R (16x speed) + 100stk.DVD case til 495 dkkr. (vægt 9,9
kg)

Nu gik jeg så for sjov ind og ville se hvor meget jeg reelt set sparede, ved
at benytte mig af tilbuddet:

Jeg kan få:

50st. Verbatim DVD+R 16x speed= 135 dkkr (vægt 1 kg) > dvs 2 af dem = 270
dkkr (vægt ialt 2 kg)

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=1167

Så skal jeg jo også bruge de tilsvarende 100stk.DVD case:

100 stk. DVD-Kassetter = 160 dkkr. ( 4 x 2 kg = 8 kg)

http://www.billigmedien.de/shop/productinfo.asp?id=162

Jeg skal altså af med:

495 dkkr for deres tilbud.

430 dkkr for at købe det præcis samme produkt hvert for sig

- altså en besparelse på 65 dkkr ved IKKE at benytte sig af "tilbuddet".

Så tænkte jeg at fragten måske kunne spille ind i det her lille mysterium:

" Priser på fragt er angivet i DKK og varer sendes med Post Danmark "

5-10 kg = 75,00

10-15 kg = 100,00

Altså er der en prisforskel på de to varer, så samlet set giver det:

530 dkkr for at købe produkterne hvert for sig

570 dkkr for at benytte sig af tilbuddet

Dvs. Jeg kan stadig sparer 40 dkkr. Ved IKKE at benytte mig af deres tilbud?

Jeg tænkte jeg bare kunne bestille mine varer på den billigste måde, men er
der intet jeg kan gøre, så at andre mennesker ikke falder over dette tilbud?
Skal jeg rette henvendelse til firmaet? Eller hvordan?

På forhånd tak

Jacob

Fra : Romlund

Dato : 07-10-05 22:09

haha det må da vist være et anti tilbud
ja det synges jeg da næsten du skulle gøre
at rette henvelse til dem for det er da for et underligt tilbud

//Søren