Første gang med java
Fra : morten nielsen

Dato : 29-09-05 21:12

Hejsa

Det er første gang at jeg skal til at arbejde med java, men først vil
jeg hører, for jeg trode at java var noget man bruger til at spille
spil med og ikke at lave spil med. Da jeg skal havde dowlardet det før
jeg kan komme igang er der så nogle der kan skive det fulde link til,
ikke barer fx. www.tv2.dk , men www.finans.tv2.dk/aktier ,

okay??

mvh.
morten nielsen

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 30-09-05 09:17

> Det er første gang at jeg skal til at arbejde med java, men først vil
> jeg hører, for jeg trode at java var noget man bruger til at spille
> spil med og ikke at lave spil med.

Java er et programmeringssprog, og som sådan bruger man det til at lave
programmer med. Herunder kan man godt benytte det til at lave spil. For
at kunne køre et Java-program/-spil skal man have en såkaldt "Java
Virtual Machine", ofte forkortet JVM. En sådan kan downloades fra:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp, enten som en del af JRE
(Java Runtime Environment) der inkluderer det der skal til for at køre
Java-programmer, eller som en del af JDK (Java Development Kit) som
yderligere inkluderer det der er nødvendigt for selv at lave
Java-programmer. Herunder en compiler.

> Da jeg skal havde dowlardet det før
> jeg kan komme igang er der så nogle der kan skive det fulde link til,
> ikke barer fx. www.tv2.dk , men www.finans.tv2.dk/aktier ,

Hmm, jeg forstår ikke rigtigt hvad du spørger efter her. Hvorfor
refererer du til tv2?

Hvad er det egentlig du skal med Java? Skal du selv til at programmere,
eller skal du spille et eller andet spil på nettet el. lign.?

Hvis du aldrig har programmeret før, og det er det du vil, vil jeg nok
anbefale dig at få fat i en lærebog om Java.

Mvh. Kasper

Fra : morten nielsen

Dato : 30-09-05 17:21

>Java er et programmeringssprog, og
> [...]

Jeg har downlardetet et java program som hedder: jre1.5.0_01 eller
sådan noget, det er downlardete fra java.com og så deres link på
forsiden, til at downlarde det, men jeg ved ikke om det er det
program
du mener.

Nå jeg er inde på deres hjemmeside er der da op til flere java
programmer. hvad for et af dem er det????

>Hmm, jeg forstår ikke rigtigt hvad
>du spørger efter her. Hvorfor
>refererer du til tv2?

det var bare et eksempel, da jeg ikke hviske hvor at man skulle
downlorde det fra, jeg kunne lige så godt skive: java.com

>Hvad er det egentlig du skal med
>Java? Skal du selv til at
>programmere,
>eller skal du spille et eller andet
>spil på nettet el. lign.?

jeg havde tænkt mig at lave mit eget spil.

>Hvis du aldrig har programmeret
>før, og det er det du vil, vil jeg nok
>anbefale dig at få fat i en lærebog om Java.

Jeg er også igang med at læse den.

Mvh:
morten nielsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-09-05 18:10

On Fri, 30 Sep 2005 16:20:58 +0000, morten nielsen wrote:

> [...]
> sådan noget, det er downlardete fra java.com og så deres link på
> forsiden, til at downlarde det, men jeg ved ikke om det er det

Jeg vil anbefale dig at hente dette:
https://jsecom15c.sun.com/ECom/EComActionServlet;jsessionid=E99D3BF9A40734F17BEA4F2AA3FB250B

Det er et komplet udviklingsmiljø samt den nyeste java (J2SE-1.5)

> Jeg er også igang med at læse den.

Prøv også dette sted. Det er på dansk.

http://javabog.dk/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-09-05 21:17

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Det er et komplet udviklingsmiljø samt den nyeste java (J2SE-1.5)

Netbeans er nok for stor en mundfuld for en nybegynder.

"The Java Tutorial" fra Sun viser hvordan man kommer igang i en
dosprompt. Når man så har forstået det kan man begynde at kigge på
kraftigere værktøjer.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-09-05 22:55

On Fri, 30 Sep 2005 22:17:28 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Netbeans er nok for stor en mundfuld for en nybegynder.

Jeg tænkte nu mere på, at han så ville få en installation, hvor alt
bare virkede. Ingen fedten med classpath etc.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Malte

Dato : 30-09-05 20:30

morten nielsen (slet KZV4O) wrote:
> [...]
> spil med og ikke at lave spil med. Da jeg skal havde dowlardet det før
> jeg kan komme igang er der så nogle der kan skive det fulde link til,

Jeg føler lidt, at du lige skal stoppe op of finde ud af, hvad det er,
du skal bruge Java til. Hvad går opgaven, løst fortalt, ud på?