actionscript
Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 10:27

hej ng

jeg har en film, der består af et to scener - et loop og en afslutning.
i loopet er der en knap, der springer til afslutningen.
her kommer problemet:
når man klikker på knappen springer man direkte til afslutningsscenen, dette
er ikke hensigtsmæssigt. jeg vil have at loopet fortsætter til sidste frame
for derefter at gå til afslutningen.
jeg har overvejet at have en variabel der er 0 indtil knappen bliver
aktiveret og derefter er 1. og så lave en frame action der siger at hvis
variablen er 0 så spilles scenen igen og hvis den er 1 så springes der til
afslutningsscenen. håber det er til at forstå.
men jeg er helt grøn til scripting så det er ikke lykkes mig at gøre det
rigtigt endnu. er der en der kan fortælle mig hvordan det skal skrives?
eller kan man forsinke en button action til en bestemt frame?
hvis der er andre løsninger på problemet så tøv ej og lad mig høre!

mange hilsner
:jonas

Fra : Michael

Dato : 30-09-05 01:35

"Jonas Fauerholdt Lind" <jonasl[at]softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller kan man forsinke en button action til en bestemt frame?
> hvis der er andre løsninger på problemet så tøv ej og lad mig høre!

1) i Frame 0 definer en variabel f.eks.
_global.isClicked=false;

2) knappen skal tilføjes en on() funktion f.eks. :

on (press) {
_global.isClicked=true;
}

3) test om der er blevet klikket på knappen i loop-klippets sidste frame :

if(_global.isClicked){
_root.gotoAndStop("afslutning");
}

Med venlig hilsen