Tysk grammatik
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-05 21:46

Jeg søger en side eller et program med tysk grammatik.

Må gerne være med de forskellige formler/regler for bøjninger til div tider,
forholdsord, køn osv.

eller hvilken ordbog er lettest, mest overskuelig til dette? jeg har nu en
edb version af gyldendals røde bøger.

Mvh Søren

Fra : J.A.F. Pedersen

Dato : 30-09-05 18:28

Cacba wrote:

> [...]

> eller hvilken ordbog er lettest, mest overskuelig til dette? jeg har
> nu en edb version af gyldendals røde bøger.

Her er et link til en side med lidt forskellig tysk på:

http://www.ci.kk.dk/skoler/ng/teachers/MB/Gram_Projekt/index.htm

JAF

Fra : kongaead@my-deja.com

Dato : 23-10-05 17:34

Cacba wrote:

> Jeg søger en side eller et program med tysk grammatik.
>
> Må gerne være med de forskellige formler/regler for bøjninger til div tider,
> forholdsord, køn osv.

Du kan evt. købe
TYSK GRAMMATIK FOR REALSKOLEN OG GYMNASIET
af Houken og Stenbjerre

Den har adskillige sider om tysk grammatik. Det var i hovedsagen den,
jeg i sin tid lærte tysk efter, samtidig med at jeg lyttede til NDR
på FM, så tysk tv og læste Neue Zürcher Zeitung.

Realskolen er naturligvis siden nedlagt, men tysk består. Bogen er vel
beregnet til skolebrug, men i skolen er det vist ret få, der læser i
den.

Bent