rengøring af vindueskarme
Fra : bj

Dato : 27-09-05 20:56

Hej

Er der nogen der har nogle gode husråd til rengøring af
vindueskarme/vinduespaneler i træ.

Det der skal rengøres for er sod fra fyrfadslys.

Kan nogen hjælpe?

mvh.

bj

Fra : nana sørensen

Dato : 27-09-05 21:48

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har nogle gode husråd til rengøring af
> vindueskarme/vinduespaneler i træ.
>
> Det der skal rengøres for er sod fra fyrfadslys.

Man kan fjerne sod med ufortyndet opvaskemiddel.

Fra : Inger

Dato : 28-09-05 08:22

bj wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har nogle gode husråd til rengøring af
> vindueskarme/vinduespaneler i træ.
>
> Det der skal rengøres for er sod fra fyrfadslys.

Hvis de er malet så er det vel bare at fyre noget opvaskemiddel på...
Hvis trækarmene er rå eller olie/lud behandlede vil jeg anbefale at du
prøver med brun sæbe. Muligvis er det nødvendigt at slibe lidt med noget
fint sandpapir først. Til sidst giver du så en ny olie/lud behandling...

Inger

Fra : bj

Dato : 28-09-05 11:25

"Inger" <no@emailToMe.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> med brun sæbe. Muligvis er det nødvendigt at slibe lidt med noget fint
> sandpapir først. Til sidst giver du så en ny olie/lud behandling...

tak for alle svar....jeg vil gå igang....imorgen...

mvh.

bj