Farvevalg på billeder
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 26-09-05 21:49

Hej gruppe!

Jeg søger en løsning til følgende problem:
Jeg ønsker at kunne bestemme farven af en given pixel i et billede, som
brugeren kan trykke på.
Er der en måde at læse disse pixels fra f.eks. en BMP-fil?

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 27-09-05 04:46

I news:43385eaf$0$49021$14726298@news.sunsite.dk,
skrev Jonas Schmeltz Aaberg <julledyret@hotmail.com>:
> [...]
> som brugeren kan trykke på.
> Er der en måde at læse disse pixels fra f.eks. en BMP-fil?

Kig på Point i din Hjælp.

Noget i retning af:

Private Sub Picture1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As
Single, Y As Single)
Dim lCol As Long
lCol = Picture1.Point(X, Y)
MsgBox "Farven er " & lCol
End Sub

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 27-09-05 15:28

> Kig på Point i din Hjælp.

Min hjælp er i udu

> Noget i retning af:
>
> Private Sub Picture1_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As
> Single, Y As Single)
> Dim lCol As Long
> lCol = Picture1.Point(X, Y)
> MsgBox "Farven er " & lCol