Shape Array
Fra : Brian Østergård

Dato : 24-09-05 16:17

Hej

Jeg har et 50 shapes i en form som hedder shape1(0), shape1(1). shape(2)
o.s.v.

Nu vil jeg gerne ændre højden på dem alle med shape1(0 to 50).Height = 0 men
prøver jeg det får jeg syntax error.

Jeg kan godt ændre højden på en med shape1(1).Height = 0

Er der en anden måde at gøre det på eller skal jeg virkelig have en linie
for hver af de 50 shapes ?

På forhånd tak for svar.

Brian :ø)

Fra : Per

Dato : 24-09-05 17:10

Brian Østergård < mantabrian@REMOVEhotmail.com > skrev følgende:

> [...]
>
> Jeg kan godt ændre højden på en med shape1(1).Height = 0
>
> Er der en anden måde at gøre det på eller skal jeg virkelig have en linie

Tjaee ... en mulighed kunne være et loop:

for a = 0 to 49
shape1(a).Height=0
next

Måske findes der en mere elegant løsning ?

Per

Fra : Brian Østergård

Dato : 24-09-05 17:15

"Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> shape1(a).Height=0
> next
>
> Måske findes der en mere elegant løsning ?

Hej

Tak for forslaget, den havde jeg tænkt på.
Jeg synes bare det er underligt at man ikke kan bruge den anden 0 to 50 ?

Men jeg venter lige og ser om der kommer andre forslag, ellers så bliver det
loopet

Brian :ø)

Fra : preben nielsen

Dato : 26-09-05 17:24

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43357b9e$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Tak for forslaget, den havde jeg tænkt på.
> Jeg synes bare det er underligt at man ikke kan bruge den anden
> 0 to 50 ?

Hvorfor synes du det ?? Det er jo dig der har opfundet syntaksen -
den er intetsteds i VB formelle definition.

> Men jeg venter lige og ser om der kommer andre forslag, ellers
> så bliver det loopet

Det bliver loopet.

--
/\ preben nielsen