Hans Bendixen?
Fra : Anders

Dato : 24-09-05 02:40

Hej NG,

Er der nogen herinde der kender kunstneren "Hans Bendixen"?

Jeg kender ham fra en minde-udsendelse som DR2 sendte fa ca. ét år siden.
Jeg skrev til DR2 for at spørge hvem det var - jeg kunne nemlig ikke huske
hans navn. - Så i teorien er det måske ikke engang den rigtige?

- Er der nogle hjemmesider med hans kunst?

Her er hvad jeg skrev til DR2 :

For ca. præcis ét år siden sendte dr2 en udsendelse om en nyligt afdød dansk
tegner. Hans tegninger eller graveringer var, så vidt jeg husker, sort
hvide, meget detaljerede og lidt dystre, sørgmodige & melankolske i
stemningen . Han var vist ret anerkendt og berømt i de "rette" kredse i
Danmark. Hvad var hans navn?
Jeg håber virkelig at I kan fotælle mig hvad hans navn var...?
På forhånd tak!
Mvh,
Anders

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-09-05 07:02

Anders skrev:

> Er der nogen herinde der kender kunstneren "Hans Bendixen"?

Tænker du ikke på Hans Bendix (1898-1984)?
<
http://images.google.dk/images?q=%22hans+bendix%22&hl=da&btnG=S%C3%B8g+billeder

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Anders

Dato : 24-09-05 16:36

Tak for linket...

Nej, det ser godt nok ikke ud til at være ham - desværre. Jeg må vist prøve
at spørge dr2 igen.

Mvh,
Anders