Rovfugl
Fra : Brian Nilsson

Dato : 23-09-05 20:03

Hej

Her her til aften set og fotograferet denne fugl:
http://home20.inet.tele.dk/halkar/rovfugl.jpg
Men jeg kan ikke lige sætte fingeren på hvilken det er, selv efter jeg har
været mine fuglebøger igennem, måske er det en ung fugl? Den havde en ret
stort vindfang, ca. 150 cm og derover.

Håber på nogen her kan!

Mvh. Brian.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 07:02

> [...]
> været mine fuglebøger igennem, måske er det en ung fugl? Den havde en ret

Hej Brian,

Flot billede. Jeg tror det er en havørn. Hvor er billedet taget?

mvh
Claus

Fra : Brian Nilsson

Dato : 24-09-05 07:40

Hej Claus.

> Flot billede. Jeg tror det er en havørn. Hvor er billedet taget?

Det er taget i Vejlerne ved Kærup Holme skjulet. Fuglen kom hen over
skjulet, hvilket vil sige jeg så fuglen MEGET tæt på (10-20 meter, inden
den landede 100-150 meter fra skjulet. Fed oplevelse! Steppeørn var mit
første bud, men efter jeg kom hjem, ændre mig min mening til ... Havørn,
men var ikke sikker, derfor denne tråd!

Mvh. Brian.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-09-05 08:00

On Sat, 24 Sep 2005 08:39:53 +0200, Brian Nilsson wrote:

> [...]
> den landede 100-150 meter fra skjulet. Fed oplevelse! Steppeørn var mit
> første bud, men efter jeg kom hjem, ændre mig min mening til ... Havørn,

Uden at være sikker vil jeg gætte på en rørhøg, da jeg har set masser af
dem i området. En fuldvoksen rørhøg virker meget imponerende.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-09-05 08:09

On Sat, 24 Sep 2005 08:59:46 +0200, Jens Stadsgaard wrote:

> Uden at være sikker vil jeg gætte på en rørhøg, da jeg har set masser af
> dem i området. En fuldvoksen rørhøg virker meget imponerende.

Se evt DOF-basen for hvilke fulge kendere har set i området.

Et link til den sidste uges fund
http://www.dofbasen.dk/search/search1.php?soeg=soeg&datovalg=daysnumber&daysnumber=10&omraade=lokdata&lokdata=787204&visning=allfugle

Fra : Brian Nilsson

Dato : 24-09-05 19:29

Hej.

Ja, hvis det bare havde været en rørhøg, så havde det været en letter sag,
dem har jeg set mange af i vejlerne. Efter dybere gennemgang af div.
bøger, både alm. og rovfugle bøger, begynder jeg også at nærmere mig en
Havørn ~ 99.9%.

Især næbbet: Fra spisen til og med næseborede var sort, derefter gul.

Mvh. Brian.

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-09-05 07:43

On Sat, 24 Sep 2005 20:28:49 +0200, Brian Nilsson wrote:

> [...]
> Havørn ~ 99.9%.
>
> Især næbbet: Fra spisen til og med næseborede var sort, derefter gul.

Prøv også at spørge i et af forumerne på http://www.fugleognatur.dk. Der
kommer jo tit lidt mere specielle fulge oppe ved vejlerne. Det kan sagtens
være en havørn, har da hørt at der kommer en på besøg engang i mellem.
Rørhøgen er bare så meget større end jeg troede første gang jeg så en, at
jeg troede at det var en ørn.

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 10:40

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> wrote in message

> [...]
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard - Der nu har Canon Eos 20D

Jeg mener nu at det må være en havørn, en ungfugl. Et kraftigt mørkt næb med
lys base og en kløftet hale med lyse kanter. Størrelsen og staturen siger
også ørn.

mvh
Claus