AutoCAD langsom åbning af tegninger
Fra : Martin Christiansen

Dato : 23-09-05 09:39

Hej,

Jeg har et problem med AutoCAD 2000/ADT 2006 på 3 windows XP Home/Pro
maskiner. På 2 (home/pro) af maskinerne er tegningerne meget langsomme om at
blive indlæst. ACAD går næsten i sort i 30 sek... Den 3. maskine kører helt
normalt.

Maskinerne er tilsluttet internet via TCP/IP. Når jeg slår dette fra, er der
ingen problemer med indlæsning af tegningerne. Så kører maskinerne perfekt..
Det er som om at hvis der er internetadgang, søger tegningsfilerne på
internettet inden de åbnes helt...?

Der er ingen forskel på om filerne er lagret direkte på maskinens drev eller
på et netværksdrev (TCP/IP eller NetBeui).

Jeg har sammenlignet div. indstillinger med den 3. maskine som kører
perfekt, men kan ikke umiddelbart se en forskel...?

Problemet er der både med AutoCAD 2000 og ADT 2006.

Nogen der kan hjælpe..?

--
Med venlig hilsen - Martin

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 23-09-05 10:05

Mapper du til fast drev, eller benytter du UNC... det går en forskel
Har du oprettet klienten/brugeren, som bruger på fil-serveren.. det går en
forskel.
Benytter du fast IP eller bare Netbui.. det gør en forskel
Og nok den største forskel, din standard gateway er din router, som styrer
DHCP og ikke din filserver.

Leon

Ønsker jer alle Hobie-vejr og 20+kn
55.18.728N 11.10.018E
www.hobieco.com/linked_images/nissan_hobietiger.wmv

Fra : Martin Christiansen

Dato : 23-09-05 13:53

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Benytter du fast IP eller bare Netbui.. det gør en forskel
> Og nok den største forskel, din standard gateway er din router, som styrer

Tusind tak for svar.

Som jeg skrev så er problemet der stadigvæk selv om jeg har har filerne
liggende direkte på maskinens drev. Problemet er der heller ikke hvis jeg
kobler tcp/ip protokollen fra, og bruger netbeui til at connecte filserveren
med.. Altså er det ikke hastigheden på det interne netværk der er problemet.

Problemet er at når AutoCAD registrerer at der er internetadgang (tcp/ip),
går den på internettet for ligesom at "validere" eller søge efter et eller
andet når filerne åbnes.

---
Mvh - Martin