Nogen der har erfaringer med yoga?
Fra : Helle

Dato : 22-09-05 16:53

Hejsa.

Er der nogen herinde der har nogen erfaringer med at gå til yoga? jeg har
aldrig prøvet det før og ved kun at det er noget med nogle underlige
stillinger og at det skulle være godt

Jeg så i ugeavisen at der starter et hold for overvægtige og nybegyndere så
det overvejer jeg at prøve da jeg er meget (!!) anspændt i det meste af
kroppen.

Nogen der har erfaringer med det? hjælper det?

Mvh Helle

Fra : GB

Dato : 22-09-05 21:12

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen herinde der har nogen erfaringer med at gå til yoga? jeg

Jeps - flere års erfaring.

> har aldrig prøvet det før og ved kun at det er noget med nogle
> underlige stillinger og at det skulle være godt

Fysiske yoga-asanas (stillinger) gør, at du får strukket hele
muskulaturen igennem - selv muskler, du ikke anede, at du havde! Desuden
kører man i hatha-yoga nogle udrensningsprocedurer, som klart kan
anbefales. Og så er der koncentrationsøvelser, som man efter et stykke
tid vil have stor glæde af i sin hverdag, hvis man laver dem
regelmæssigt.

> Jeg så i ugeavisen at der starter et hold for overvægtige og
> nybegyndere så det overvejer jeg at prøve da jeg er meget (!!)
> anspændt i det meste af kroppen.
> Nogen der har erfaringer med det? hjælper det?

Jeg vil anbefale dig IKKE at gå på aftenskole, hvis du bor i København
eller Århus (med mindre du ved, at læreren er hammer-dygtig,
selvfølgelig). Der er nogle ret gode, "gamle", veletablerede yogaskoler
i begge byer, f. eks. Skandinavisk Yogaskole eller (for de mere
hard-core) Natha. Begge de københavnske skoler ligger i Købmagergade,
tæt på Nørreport station.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Helle

Dato : 22-09-05 23:15

> [...]
> i begge byer, f. eks. Skandinavisk Yogaskole eller (for de mere
> hard-core) Natha. Begge de københavnske skoler ligger i Købmagergade,

Jeg bor i Svendborg og det er en yogaskole.

Mvh Helle

Fra : GB

Dato : 23-09-05 01:08

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i meddelelsen news:43332ce4$0$58135
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg bor i Svendborg og det er en yogaskole.

Go for it, som de siger i Danmarks Radio.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 02-11-05 18:22

artofliving.dk

Fra : erbs nina

Dato : 25-09-05 22:20

> [...]
>meget (!!) anspændt i det meste af
>kroppen.
>
>Nogen der har erfaringer med det? hjælper det?

Ja har gået et par år det virker helt ok Vh Bo

Fra : brahmamurti

Dato : 06-11-05 23:13

Helle wrote:
> [...]
> kroppen.
>
> Nogen der har erfaringer med det? hjælper det?

Jeg har prøvet de fem tibetanske øvelser beskrevet i the fountain of
youth, skulle også findes på dansk nu. Det er samme fem øvelse man
laver, men man starter med at lave hver øvelse tre gang den første uge,
4 gentagelser den 2. uge, 5. den 3. uge, osv. Indtil man når 20
gentagelser af hver øvelse.

Det er nok for tidligt at sige noget, så det lader jeg være med. Men jeg
kan sige, at det er nogle nemme øvelser, hvor man rigtig kan mærke, at
musklerne bliver strukket godt igennem. Man skal jo også fokusere på
åndedrættet, mens man gør øvelserne.

Jeg tror det er nogle gode begynderøvelser. Giver dig også en smag på,
hvad yoga gør.

Hilsen
Brahmamurti

Fra : GB

Dato : 07-11-05 12:07

brahmamurti <brahmamurti@example.net> wrote in

> Jeg har prøvet de fem tibetanske øvelser beskrevet i the fountain of

"Tibetanske" øvelser? Hollywood-pladder. Det kan godt være at øvelserne er
gode nok, men det tibetanske er kun for at gøre det mere eksotisk, og
dermed tjene flere penge.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen