J2ME, læsning fra socket
Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-09-05 15:54

Hej gruppe.

Jeg skal læse fra en socket, via J2ME's socket-funktioner. Jeg har lavet en
funktion til min klasse der ser således ud:

public String GetLine(){
String str = "";
String newchar = "";
int cl = 0;

if (connected == true){
try{
while((cl = in.read()) != -1 && !newchar.equals("\n")){
newchar = "" + (char)cl;
str = str + newchar;
}
}catch(IOException ieo){
System.err.println("Exception caught!");
}

return str;
}else{
return "";
}
}

Den virker umiddelbart godt første gang jeg bruger den, men anden gang
syntes den at fejle. Jeg ved at den modtage noget med "\n" i, så den burde
kunne forstå det. Jeg undres... Er der nogen der har et svar?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 21-09-05 16:03

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> if (connected == true){
> try{
> while((cl = in.read()) != -1 && !newchar.equals("\n")){
> newchar = "" + (char)cl;
> str = str + newchar;
> }
> }catch(IOException ieo){
> System.err.println("Exception caught!");
> }
>
> return str;
> }else{
> return "";
> }
> }

Jeg fandt selv fejlen. Selvom funktionen stopper med at læse ved "\n", skal
man åbenbart lige læse den sidste bit også. Derfor tilføjede jeg efter min
while-løkke følgende:

int tempinput = in.read();

--
Mvh Kasper Johansen