JTable og farver
Fra : Janus

Dato : 19-09-05 19:59

Sidder her og roder med et lille problem:

Jeg har et JTable. Lad os sige, at det skal fylde 200 x 200 pixels. Det
er lagt i en JScrollPane og har en header.
Hvordan får jeg baggrundsfarven til at være hvid? Jeg kan få det til at
ske vha. table.setPreferredSize(), men det synes jeg er for
slamkode-agtigt. Altså, det skal ikke bare være en grålig tone, der så
bliver hvid, efterhånden som man tilføjer elementer til JTable'et.

Hej fra Janus :)

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Janus

Dato : 19-09-05 21:46

Janus wrote:
> [...]
> slamkode-agtigt. Altså, det skal ikke bare være en grålig tone, der så
> bliver hvid, efterhånden som man tilføjer elementer til JTable'et.

Ja, og løsningen er:

table.setPreferredScrollableViewportSize(new Dimension(200, 200));
table.setPreferredSize(table.getPreferredScrollableViewportSize());
table.setBackground(Color.WHITE);

JScrollPane scrollP = new JScrollPane(table,
JScrollPane.VERTICAL_SCROLLBAR_AS_NEEDED,
JScrollPane.HORIZONTAL_SCROLLBAR_AS_NEEDED);

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799