Diætist - opfølgning
Fra : Kristine Gazel

Dato : 19-09-05 14:56

Hejsa
Som lovet en lille opfølgning på mit lægebesøg i fredags.

For det første har jeg ikke mulighed for at komme til diætist på en
henvisning fra lægen. Jeg forstod på min læge at jeg skulle have hele to
"følgesygdomme", og det har jeg ikke. Heldigvis. Den forsøgsordning jeg
havde læst om, er afsluttet. Den havde vist også betydet at jeg selv skulle
have betalt 700 kr. Under alle omstændigheder ville det jo ca være prisen
for at gå til diætist selv, som min læge sagde.

For det andet: Jeg vejede det samme som sidst jeg blev vejet - 93 kg.
Indtil videre har jeg aftalt med lægen at jeg kommer til kontrolvejning hver
14. dag.
Jeg har lagt en plan, der forudsætter et vægttab på 3 kg ca hver 4. uge.
Hvis det går langsommere, men stadig jævnt (fx med 2 kg hver 4. uge), vil
jeg så justere planen. Det vigtigste er ikke at det går hurtigt, men at det
sker.
Det er min plan at tabe 24 kg. Det vil sige, at det er mit mål at nå 69 kg
den 28. april.
Jeg har indlagt delmål på forskellige datoer fx 90 kg d. 14. oktober, 87 d.
11. november etc.
Og jeg har så indlagt "gulerødder" når jeg når de delmål. Ikke hvis jeg når
dem til tiden, men når jeg når dem.
Jeg har en stor gulerod til når jeg har nået mit overordnede mål, men jeg
har brug for tips til mindre gulerødder, som jeg kan sætte ind i planen. De
skal selvsagt ikke have at gøre med mad (det skulle da lige være en tur på
sushi-restaurant).
Så hvis der er nogle af jer der har nogle ideer, så sig endelig til.

KH Kristine, der netop har været ude at gå en lang tur med barnevognen.

--
Med venlig hilsen

Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
"He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.

Fra : Kirsten

Dato : 19-09-05 15:58

> [...]
> den 28. april.
> Jeg har indlagt delmål på forskellige datoer fx 90 kg d. 14. oktober, 87

Pas på du ikke stresser, for så taber du dig ikke

mvh
Kirsten

Fra : Kristine Gazel

Dato : 19-09-05 16:09

Fra : Inger

Dato : 19-09-05 21:38

Kristine Gazel wrote:
> Hejsa
[snip]
> [...]
> være en tur på sushi-restaurant).
> Så hvis der er nogle af jer der har nogle ideer, så sig endelig til.

Forkælelse af dig selv. En gang massage (kæreste eller proff ), en
ansigts behandling, en god creme til at pleje med. Eller måske et lille
smykke, noget lækkert tøj/undertøj... En tur til den anden ende af
landet for at besøge veninden du ikke har set i 100 år

Jeg har f.eks. en pandora armlænke, og når jeg skal belønne mig selv
køber jeg et link til den. Det er ikke rasende dyrt, men alligevel en
god gulerod, synes jeg

Hilsen Inger

Fra : Kristine Gazel

Dato : 19-09-05 21:51

Inger wrote:

> [...]
>
> Jeg har f.eks. en pandora armlænke, og når jeg skal belønne mig selv
> køber jeg et link til den. Det er ikke rasende dyrt, men alligevel en

Tak for dine ideer. Det med armlænken er en god ide. Jeg har ikke en
pandoraarmlænke men en til troldekugler (du kan se dem her;
www.troldekugler.dk).
Massagen og ansigtsbehandlingen har jeg også selv tænkt på.

KH Kristine

--

Fra : Inger

Dato : 19-09-05 22:11

Kristine Gazel wrote:

> Tak for dine ideer. Det med armlænken er en god ide. Jeg har ikke en
> pandoraarmlænke men en til troldekugler (du kan se dem her;
> www.troldekugler.dk).

Dem kender jeg godt, dem har jeg også De er bare noger dyrere end
pandoraen, så det er kun de store gulerødder der hedder troldekugler

Hilsen Inger

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-09-05 21:49

Kristine Gazel skrev den 19-09-2005 15:56:
> [...]
>
> For det første har jeg ikke mulighed for at komme til diætist på en
> henvisning fra lægen. Jeg forstod på min læge at jeg skulle have hele to

Det kan du jo være glad for, at du ikke har.

> For det andet: Jeg vejede det samme som sidst jeg blev vejet - 93 kg.

Det er sgu da stærkt. Selv en ikke-øgning af vægten kan være et
succeskriterium.

> [...]
> Hvis det går langsommere, men stadig jævnt (fx med 2 kg hver 4. uge),
> vil jeg så justere planen. Det vigtigste er ikke at det går hurtigt, men

Nemmerlig. Du kan dog bruge dit 3 kg. pr. 4 uger som en slags mål i
sig selv. Jeg er overbevist om, at det kan lade sig gøre at tabe sig
750 gram pr. uge. Det gælder om at vælge værktøjerne for det.

Hvis jeg var dig - og ja, jeg ved godt, at såfremt jeg virkelig var dig,
så ville jeg nok gøre som du allerede havde valgt, men det er jo en
lille filosofisk snak omkring udtrykket hvis jeg var dig - så
ville jeg allerede på nuværende tidspunkt skrue ned for målet. Nemlig 2
kg. pr mdr. Når du så opnår det mål, så vil du føle det som en succes.
Når du når målet, så kan du jo altid opjustere, da du på det tidspunkt
er klar over hvilke "knapper" du skal trykke på.

Hvis du fastholder dit nuværende, så vil du opleve det som en fiasko, at
nedjustere målet. Måske ikke bevidst, men så ubevidst.

> [...]
> 87 d. 11. november etc.
> Og jeg har så indlagt "gulerødder" når jeg når de delmål. Ikke hvis jeg

God tankegang ALtså den med når og ikke hvis.

> [...]
> være en tur på sushi-restaurant).
> Så hvis der er nogle af jer der har nogle ideer, så sig endelig til.

Tja, efterhånden som du taber dig, så får du jo brug for nyt tøj (husk
at smide det gamle ud, da du jo helst skal sige farvel til "din store
overfrakke")

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Inger

Dato : 19-09-05 22:13

Carsten Riis wrote:

> Det er sgu da stærkt. Selv en ikke-øgning af vægten kan være et
> succeskriterium.

Det ikke bare kan være det. Det er det, synes jeg. Det er det første
tegn på at man gør noget rigtigt

Fra : MGA

Dato : 20-09-05 14:33

> [...]
> Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.
> "He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
> of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb.
En tur i svømmehallen for at vise den slankere linie frem

En dejlig gåtur på den nærmeste strand eventuelt med tillægsaktiviteten
"Saml-fine-sten"

En cykeltur til en sød veninde for at dele en spændende ny grøn the med
hende.

En ny stilling i sengen, hvor den slankere linie bliver vist frem

Lov til at male stuen i en anden farve.

Bogen "Fedmens Psykologi"

Held og lykke!

Mette

Fra : Kristine Gazel

Dato : 20-09-05 15:30

MGA wrote:

> [...]
> med hende.
>
> En ny stilling i sengen, hvor den slankere linie bliver vist frem

Tak skal du have og tak for dine gode idéer.

Mvh Kristine.