Problemer med commondialog og save
Fra : Brian Østergård

Dato : 18-09-05 10:02

Hej

Jeg forsøger at gemme "filen" med commondialogboksen herunder og det virker
sådan set også ok.

Mit problem er at hvis jeg klikker annuler i commondialogboksen så gemmer
den også.
Jeg kan desværre ikke gennemskue hvad det er jeg mangler.

Håber der er en som kan hjælpe lidt.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Brian :ø)

CommonDialog1.Filter = ".zip-files (*.zip)|*.zip|"
CommonDialog1.FileName = "Fil" & Dato
CommonDialog1.ShowSave

If CommonDialog1.FileName <> "" Then
If CheckFile(CommonDialog1.FileName) = True Then
If MsgBox(CommonDialog1.FileName & " already exits - Overwrite ?",
vbApplicationModal + vbQuestion + vbYesNo, "Save As") = vbYes Then
Kill (CommonDialog1.FileName)
Else
GoTo endsub
End If
Else
End If
Open (CommonDialog1.FileName) For Binary Access Write As #1
Put #1, , filen()
Close #1
Text1.Text = "File succesfull saved "
End If

Fra : Harald Staff

Dato : 18-09-05 10:12

Hei Brian

On Error GoTo endsub
CommonDialog1.CancelError = True
CommonDialog1.ShowSave

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Brian Østergård

Dato : 18-09-05 10:25

"Harald Staff" <innocent@enron.invalid> skrev i en meddelelse
> Hei Brian
>

> On Error GoTo endsub
> CommonDialog1.CancelError = True
> CommonDialog1.ShowSave
>
> HTH. Beste hilsen Harald

Hej

Tusind tak, det var dælme hurtigt

Med venlig hilsen
Brian :ø)

Fra : Erling Grønlund

Dato : 15-10-05 19:03

Hej Brian.

> [...]
> den også.
> Jeg kan desværre ikke gennemskue hvad det er jeg mangler.

Så vidt jeg kan se, skal du bruge en linje der hedder

   CommonDialog1.CancelError = True

Som bevirker, at et tryk på 'Annuller' genererer en fejl, som så kan
håndteres med noget errorhandling i stedet for et direkte check af det
returnerede filnavn. Idet jeg antager, at din save-funktion virker, som
den skal, vil jeg foreslå noget i stil med følgende kode i stedet.

   CommonDialog1.Filter = ".zip-files (*.zip)|*.zip|"
   CommonDialog1.FileName = "Fil" & Dato
   CommonDialog1.CancelError = True
   On Error GoTo nosave
   CommonDialog1.ShowSave
[...]