fedt og sukker hver for sig
Fra : Jytte og Johnny

Dato : 14-09-05 14:41

Hej

Jeg har i dag hørt om en kur, som går ud på at man skal holde sukker og fedt
adskilt. Man må gerne indtage begge dele, de må bare ikke indgå i samme
måltid.
Der skal gå 1 time fra man indtager den ene ting til man må spise det andet.
Stivelse er hel bandlyst.
Er der nogen der kender til denne kur??? - hvad hedder den? - og er det
noget der er "hold" i?

hilsen Jytte Thrane

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-05 15:42

Jytte og Johnny skrev den 14-09-2005 15:40:
> [...]
> Stivelse er hel bandlyst.
> Er der nogen der kender til denne kur??? - hvad hedder den? - og er det

Jeg vil kalde rent næringsmæssigt/forbrændingsmæssigt (eller hvordan man
skal beskrive den kropslige reaktion på det forskudte sukker og fedt
indtag) noget juks.

Rent psykologisk kan jeg forestille mig, at det bringer en større fokus
på hvad man indtager hvornår og hvilke mængder
OG
at man igennem den større fokus på sit indtag indtager mindre.
OG
at det mindre indtag medfører et vægttab.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Eivind

Dato : 18-09-05 21:23

> [...]
>Stivelse er hel bandlyst.
>Er der nogen der kender til denne kur??? - hvad hedder den? - og er det

tja, det går vel ud på at hvis man indtager begge dele samtidigt, så
forbrændes sukkeret og fedtet bliver siddende.