Java Webstart
Fra : Johannes Skov Frands~

Dato : 14-09-05 09:28

Hey

Ja, jeg er egentlig Php programmør til dagligt, men en gang i mellem må
man jo ud og rode med andre sprog. Af samme grund kan det være det er et
'dumt' spørgsmål jeg her kommer med.

Kan java webstart programmer startes med parmeter lige som alle mulig
andre programmer, og hvordan fungere det i så fald? Det er jo ikke som
med applets (så vidt jeg har forstået i hvert fald) hvor man kan
definere disse direkte i html'en.

Har du videre beføjelser med en webstart application end med en applet,
der jo er 'sandboxed'? Helt konkret vil jeg gerne have programmet til at
finde en specifik sti på klient'en, og denne sti kan være placeret
vilkårligt.

vh

Joe

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-09-05 10:39

Johannes Skov Frandsen <joe@risingtide.dk> writes:

> [...]
> applet, der jo er 'sandboxed'? Helt konkret vil jeg gerne have
> programmet til at finde en specifik sti på klient'en, og denne sti kan

Måske skal du lige prøve det først for at have en bedre ide om hvad vi
taler om:

http://java.sun.com/products/javawebstart/demos.html

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Johannes Skov Frands~

Dato : 14-09-05 11:01

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Måske skal du lige prøve det først for at have en bedre ide om hvad vi
> taler om:
>
> http://java.sun.com/products/javawebstart/demos.html

Jeg har prøvet det og jeg har fået installeret min egen lille test
eksempel på min server.

http://130.225.151.19/test/ som jo virker fremragende.

Spørgsmålet omkring sandboxing har jeg jo så fået besvaret i og med det
blot er et spørgsmål om at at bede brugeren om lov først og ellers
signere sine jar filer.

Har dog ikke fået styr på parameter spørgsmålet endnu...

vh
Joe

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-09-05 12:07

Johannes Skov Frandsen <joe@risingtide.dk> writes:

> http://130.225.151.19/test/ som jo virker fremragende.

Kun hvis man har det samme på sit F: som du har

Men det så ud til at jnlp-filen var fornuftig.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Johannes Skov Frands~

Dato : 14-09-05 12:21

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Kun hvis man har det samme på sit F: som du har
>
> Men det så ud til at jnlp-filen var fornuftig.

Lad mig forstå det ret:

kan jeg gøre noget i det her retning:

Genere jnlpfile via php og på den måde har en 'on the fly' jnlp fil med
de relevante informationer der så bliver loadet?

eller er der en smartere måde?

Hvad er den smartest/rigtigste måde, hvis der er en?

VH Joe

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-09-05 12:28

Johannes Skov Frandsen <joe@risingtide.dk> writes:

> kan jeg gøre noget i det her retning:
>
> Genere jnlpfile via php og på den måde har en 'on the fly' jnlp fil
> med de relevante informationer der så bliver loadet?

Ja. Du skal bare sikre dig at din MIME-type på dit php-svar er
korrekt.

Du fangede godt at dine JAR-filer lå lokalt på din maskine, og ikke
webserveren, ikke?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Johannes Skov Frands~

Dato : 14-09-05 13:13

> [...]
> korrekt.
>
> Du fangede godt at dine JAR-filer lå lokalt på din maskine, og ikke

jnlpfilen og jarfilen ligger i samme mappe på samme maskine... som er
webserveren... så det burde vel være rigtig nok..... ellers forstår jeg
ikke hvad du hentyder til.

Når man har downloadet jar filen kan man så starte den lokale version
med nye parameter fra jnlp filen eller skal han download en ny version
af programmet hver gang?

VH Joe

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-09-05 13:28

> [...]

> jnlpfilen og jarfilen ligger i samme mappe på samme maskine... som er
> webserveren... så det burde vel være rigtig nok..... ellers forstår

I JNLP-filen står henvisninger til hvor koden ligger. For at det skal
fungere for andre end dig selv, skal disse naturligvis ikke være
diverse henvisninger til din harddisk, men til hvor disse filer ligger
på din webserver. Det gør det ikke nu.

> Når man har downloadet jar filen kan man så starte den lokale version
> med nye parameter fra jnlp filen eller skal han download en ny
> version af programmet hver gang?

Ideen er jo at man klikker på JNLP-filen hver gang man vil starte
programmet. Filer der allerede ér hentet vil ikk eblive hentet igen,
med mindre at de er blevet opdateret på serveren.

Demolinket jeg gav dig før - prøv at starte programmerne mere end een
gang. Specielt SwingSet2 demoen er rigtigt tung at hente.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Johannes Skov Frands~

Dato : 14-09-05 14:31

> [...]
>
> Demolinket jeg gav dig før - prøv at starte programmerne mere end een
> gang. Specielt SwingSet2 demoen er rigtigt tung at hente.

Har fået styr på det med stien. så nu skulle den også virke for alle
andre end mig.

Det vil sige at jeg godt kan starte den sammme jar fil (det er vel den
der bliver downloaded) med en ny jnlp fil?

VH Joe

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-09-05 16:51

Johannes Skov Frandsen <joe@risingtide.dk> writes:

> Det vil sige at jeg godt kan starte den sammme jar fil (det er vel den
> der bliver downloaded) med en ny jnlp fil?

For samme applikation (med samme URL til jnlp filen) kan du godt -
hvis det er flere forskellige applikationer der bruger samme JAR-filer
må jeg blive dig svar skyldig.

Prøv :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Janus

Dato : 15-09-05 15:45

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Måske skal du lige prøve det først for at have en bedre ide om hvad vi
> taler om:
>
> http://java.sun.com/products/javawebstart/demos.html

Jeg har lige et spørgsmål til Java Application Cache Viewer'en:
Hvordan har de fået den applikation til at være så operativsystem-nær i
dens visuelle træk? Jeg kører Win XP. Eksempelvis kan der sammenlignes
med SwingSet-demoen.
Jeg har engang prøvet at rode lidt med UIManager.setLookAndFeel(), dog
ikke med det store held.

Hej fra Janus

--
Kids, try this at home: http://www.legendsrpg.net/index.php?refid=799

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-10-05 19:19

Janus <nospam@nomail.com> writes:

> [...]
> Hvordan har de fået den applikation til at være så operativsystem-nær
> i dens visuelle træk? Jeg kører Win XP. Eksempelvis kan der

Beklager. Det kan jeg ikke svare dig på, men der er gået en del
arbejde i at få gjort Windows XP look and feelet bedre.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/