rygestop og vægttab
Fra : Lars Berthelsen

Dato : 11-09-05 09:17

Jeg er ved at holde op med at ryge, har nu haft succes i 5 dage, men da jeg
samtidig vejer alt for meget, vil jeg jo gerne undgå at tage for meget på.
Ved at rygning holder stofskiftet kunstigt oppe med ca. 10 %, så hvad skal
jeg nu gøre for at kompencere. Indtil nu får hunden en ekstra gåtur hver dag
på ca. 30 min. med godt tempo og jeg prøver at lade være med at erstatte
cigaretten med pastiller eller lign. men er der nogle af jer der har nogle
fif, så mit rygestop ikke hindre mit vægttab.
Marianne

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 11-09-05 10:35

"Lars Berthelsen" <lama@fjerne_dette.get2net.dk> wrote in

> [...]
> at lade være med at erstatte cigaretten med pastiller eller lign. men
> er der nogle af jer der har nogle fif, så mit rygestop ikke hindre mit

Du har selv the fif: Bevæg dig mere :)

Stærkt at du har holdt 5 dages rygefri, den hårde del er overstået og når
du kan klare det, så kan du også klare resten.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-09-05 11:29

Lars Berthelsen skrev den 11-09-2005 10:17:
> [...]
> cigaretten med pastiller eller lign. men er der nogle af jer der har nogle
> fif, så mit rygestop ikke hindre mit vægttab.

Indtil nu gør du jo det rigtige.

- forbruger mere energi.
- holder kalorieindtaget.

skulderklap herfra.

Når du er bruger masser af mentale kræfter på, at du ikke må spise
x-fødevare, så sker 1 af to ting:

A: du holder dig fra x-fødevare (positiv handlingsmønster baseret på
fokusering)
B: du på et tidspunkt simpelthen ikke kan lade være med spise
x-fødevare. (selvopfyldende profeti)

Jeg tør ikke nævne nogen "sandsynligheder" på hvilket af de to
muligheder du benytter dig af på længere sigt.

Det jeg vil foreslå dig er, at du er opmærksom på hvad du indtager af
fødevarer og hvad du laver af motion, men ikke lader det blive en
besættelse for dig. Det fører nemlig sjældent noget godt med sig at
blive fanatisk.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : MGA

Dato : 17-09-05 08:01

"Lars Berthelsen" <lama@fjerne_dette.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cigaretten med pastiller eller lign. men er der nogle af jer der har nogle
> fif, så mit rygestop ikke hindre mit vægttab.

Undersøgelser viser at dit stofskifte kan blive påvirket af rygestop, derfor
er det næsten uundgåeligt at tage cirka 4 kilo på. Men når du har sat
motionsmængden op, ryger de jo hurtigt af igen

Det er dejligt at du er stoppet med at ryge - tillykke

Mette