Vægttab vha. kalorietælleri
Fra : peet_dk

Dato : 10-09-05 10:38

Et par spørgsmål:

Hvor mange kalorier skal man regne med at man "skal" have? Skal man tage sin
ønske vægt og se hvor mange kalorier man skal have når man er der nede også
bare indtage det antal k alorier? Eller hvordan vil I anbefale man går frem?

-----

Evt. nogle der har talt kalorier i længere tid? Regner I så ud hvor mange
kalorier i indtager i løbet af en uge, og holder antallet nede "pr. uge"?
Fordi jeg ved da med mig selv at der da nok vil komme lidt flere kalorier
ind i weekenden - skal der ikke være plads til det? (det er måske her
problem lægger?)

-----

Hvor mange kalorier vil I skyde på jeg skal have:

25 år

Vejer 10X kg og skal ned på 90 kg (if. lægen)

er 182 cm høj

1 times fysisk aktiv mandag, ondag, fredag. (spinning, eller anden form for
motion i fitnesscenter.) Evt. gå-ture i weekenden, men ikke noget fast.

Styrketræning tirsdag og torsdag (mest bare for at holde resten af kroppen
"i gang")

Ville være glad hvis der kunne være plads til lidt øl i weekenden, ville det
være dumt? Overvejer om jeg skulle ersatte dem 100 % med light-sodavand..
Selvom det ville det kedeligt...

--------

Jeg ved protein indtaget burde være på de 200 g? (2g x kropsvægt) Hvilket er
rimeligt højt syntes jeg! Er det dumt at indtage proteinpulver som
erstatning af eks. et mellem-måltid om eftermiddagen? Er på SU så syntes
også det er mange penge at skulle bruge på proteinpulver... men jeg har
svært ved at få nok proteiner ind på anden måde..

--
peet_dk was here
"I'm a pessimist because of intelligence, but an optimist because of

Fra : Carlos 107-80

Dato : 10-09-05 11:08

> [...]
> også bare indtage det antal k alorier? Eller hvordan vil I anbefale man

Hvor mange kalorier man forbrænder er vidt forskelligt fra person til
person.
Det er desuden afhængigt af mange faktorer - du nævner selv motion.
Du blive nok nødt til at finde dit eget niveau.

> [...]
> Fordi jeg ved da med mig selv at der da nok vil komme lidt flere kalorier
> ind i weekenden - skal der ikke være plads til det? (det er måske her

Jeg har nu talt alt mit indtag i ca. en måned.
Min kur er beskrevet her (endnu kun en beta-version):
http://www.carloskur.tk/
Jeg regner på gennemsnittet i løbet af en hel måned, da dette er et mere
langsigtet projekt.

Jeg bruger nøjagtigt det princip, at i weekenden skal der være plads til
lidt bedre mad og lidt rødvin. Så må man leve noget mere magert i løbet af
ugen.
Og for mig har det ikke været noget problem - i løbet af den første måned er
der røget 5-6 kg.

> Hvor mange kalorier vil I skyde på jeg skal have:

Jeg er selv startet på 8000KJ pr. dag, og ville tro at det kunne være et
godt udgangspunkt hvis du vil tabe dig.

Mange hilsner:
Carlos 107-80
http://www.carloskur.tk/