Obligationer
Fra : Kim Noer

Dato : 17-08-05 18:23

Davsen der ...

Jeg har et enormt hul i min viden vedr. obligationer generelt, så hvor (bøger
også) kan jeg læse "alt" om obligationer (skrevet til en cand.ikke.oecon :)?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jesper Lund

Dato : 17-08-05 19:56

Kim Noer <kn@nospam.dk> wrote:

> Jeg har et enormt hul i min viden vedr. obligationer generelt, så
> hvor (bøger også) kan jeg læse "alt" om obligationer (skrevet til
> en cand.ikke.oecon :)?

Dette er vel standardreferencen på dansk
http://www.djoef-forlag.dk/vare/8757411484
(lidt afhængig af hvad du mener med "ikke-oceon", bogen forudsætter et
vist kendskab til finansierinsteori).

"Viden vedr. obligationer" er heller ikke et specielt veldefineret
ønske. Skrivt eventuelt lidt mere præcist hvad du gerne vil vide.

--
Jesper Lund

Fra : Kim Noer

Dato : 18-08-05 15:18

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> Dette er vel standardreferencen på dansk
> http://www.djoef-forlag.dk/vare/8757411484
> (lidt afhængig af hvad du mener med "ikke-oceon", bogen forudsætter et
> vist kendskab til finansierinsteori).

Måske lige lidt over mit hovede :), indholdsfortegnelsen ser ellers fin ud. Med
ikke-oecon mener jeg at jeg ikke har en dyt styr på finansøkonomi.

> "Viden vedr. obligationer" er heller ikke et specielt veldefineret
> ønske. Skrivt eventuelt lidt mere præcist hvad du gerne vil vide.

Jeg er ikke sikker på hvad jeg præcist søger vedr. obligationer, jeg ved jo
netop godt som ingenting om det :). Skal det være mere specifikt vil jeg f.eks.
gerne vide hvordan kursen på en obligation bevæger sig osv.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : mlt

Dato : 13-10-05 16:38

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message
> [...]
f.eks.
> gerne vide hvordan kursen på en obligation bevæger sig osv.

Modsat renten, men det viste du måske allerede?

Vil du vide hvorfor kurserne bevæger sig, hvordan obl. handles eller hvad?

Mvh Michael