Indlånsrente
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-08-05 10:59

Hej NG

Jeg har lidt penge (ca. 250.000) som jeg skal have anbragt mest
fornuftigt i perioder på et år. Jeg er ikke rigtig varm på aktier eller
obligationer, så jeg leder efter Danmarks bedste indlånsrente. Jeg kan
'undvære' pengene et år ad gangen, hvorefter en del af beløbet evt. skal
trækkes ud og resten geninvesteres.

Gode råd modtages med tak og evt. link til oversigt over indlånsrenter
er også velkomne :)

PS!
Der må ikke være elementer af risiko involveret i løsningen.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-08-05 16:10

Carsten Finn Rasmussen <cfr@c.invalid> wrote:

> [...]
> indlånsrente. Jeg kan 'undvære' pengene et år ad gangen,
> hvorefter en del af beløbet evt. skal trækkes ud og resten

www.mybanker.dk
Om du vil binde pengene en dag eller et år gør generelt
ingen forskel p.t.

--
Jesper Lund

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 05-08-05 18:56

I news:42f380d0$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk <Jesper Lund>
<jelu@despammed.com> skrev:

> www.mybanker.dk
> Om du vil binde pengene en dag eller et år gør generelt
> ingen forskel p.t.

Takker mange gange :)

Fra : Daniel Haldgran

Dato : 16-08-05 17:52

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> trækkes ud og resten geninvesteres.
>
> Gode råd modtages med tak og evt. link til oversigt over indlånsrenter

Jeg havd en gang et tilsvarende stort beløb der skulle parkeres i nogle
måneder. Jeg fik en aftale med banken om at sætte dem på en låst konto i en
aftalt periode til en favorabel rente. Det kan de fleste banker lave. Renten
bliver bedre jo længere en periode du låser beløbet, så med 1 år burde du
kunne få en fornuftig rente.

> PS!
> Der må ikke være elementer af risiko involveret i løsningen.

Der er altid en risiko, om du så gemmer dem under hovedpuden. Generelt
hænger risiko og afkast sammen.

Daniel

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-08-05 18:32

Daniel Haldgran <dhaldgra@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fleste banker lave. Renten bliver bedre jo længere en periode du
> låser beløbet, så med 1 år burde du kunne få en fornuftig rente.

For tiden vil det næppe gøre en forskel om perioden "låses" eller ej.
Jeg bemærker at du skriver "en gang" om din egen erfaring, og jeg vil
gætte på at der dengang var en vis forskel mellem den et-årige rente og
dag-til-dag renten. Det er der (stort set) ikke p.t., og derfor vil
bankerne heller ikke give en højere rente til de kunder, som vil placere
deres opsparing for en længere periode...

--
Jesper Lund

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-08-05 08:46

I news:430222bf$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk <Jesper Lund>
<jelu@despammed.com> skrev:

> For tiden vil det næppe gøre en forskel om perioden "låses" eller ej.

En lille status:
Jeg forhandler stadig med banken.

Jesper har ret i at bindingsperiode ikke er en faktor i øjeblikket.
Som det ser ud i øjeblikket, er 2,25% ikke noget problem og ved opdeling
af beløbet på forskellige kontoformer ender jeg nok med ca. 3% af hele
beløbet.