NW Client og Windows
Fra : ~*~ Mivi ~*~

Dato : 06-06-01 11:17

Hej

For en uges tid siden, fik jeg hjælp til optimering af Windows PC med NW
Clienter på.
Det satte hastigheden væsentligt op.

Men der er lige en ting til:

Når vi starter op, logger vi som sagt ind til NT servere og NW servere.
Efter at vi har tastet vores password, tager det lige et par sekunder,
førend NT serveren godkender dette og fortsætter.
Efter dette kobler den sig påNW serverne.

Nu kommer det sjove.

Slukker vi for vores NW servere, går login til NT serverne så hurtigt, at vi
ikke kan følge med på skærmen !!

Dvs. hastigheden er anhægig af, om hvorvidt NW serverne overhovedet er
tændte.

Nogen der ved hvorfor, og evt. kan optimere dette ?

Michael

Fra : Erik Klausen

Dato : 07-06-01 09:12

~*~ Mivi ~*~ wrote:

> [...]
> tændte.
>
> Nogen der ved hvorfor, og evt. kan optimere dette ?

De umiddelbare forklaringer kan være:

- navnesammenfald

- Routing fejl. F.eks hvis du har flere netværk, og serverne har forbindelse til
flere af dem. En NW server fungerer som router pr. default.

mvh.
Erik Klausen