Domæne...
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 08-09-05 08:23

Hej

Jeg kan nemt finde ud af, om jeg er medlem af et bestemt domæne ?

Jeg tænker mere specifikt på, at et program jeg har udviklet skal stille nogle funktioner tilrådighed for en bestemt gruppe af personer.
Disse er alle medlem af et domæne (lad os kaldet det DOM_ADMIN), hvor alle andre er medlem af DOM_MEMBER.

Bruger D5 Ent.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Thomas Demant

Dato : 09-09-05 21:07

> Hej
>
> Jeg kan nemt finde ud af, om jeg er medlem af et bestemt domæne ?
Ehhh.... Er det en konstatering af at du kan eller er det et spørgsmål om
hvordan du let kan?

> [...]
> nogle funktioner tilrådighed for en bestemt gruppe af personer.
> Disse er alle medlem af et domæne (lad os kaldet det DOM_ADMIN), hvor alle
Domænerne - hvad er det for domæner? Når du siger domæne, så tænker jeg
automatisk på et Windows NT-netværk. Er det korrekt opfattet, at det er
hvilket logon domæne den enkelte bruger benytter?
Hvor fra i netværket bliver din applikation afviklet?

--
Thomas

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 12-09-05 10:18

Thomas Demant presented the following explanation :

> Ehhh.... Er det en konstatering af at du kan eller er det et spørgsmål om hvordan du let kan?

øh ja det er det.
Skulle have stået:
Kan jeg nemt finde ud af, om jeg er medlem af et bestemt domæne ?

> [...]
> Hvor fra i netværket bliver din applikation afviklet?

Og ja det er Windows NT domænet jeg er vil vide.

Min appl. bliver altid afviklet på vores LAN.
Men vi har 3 forskellige domæner, og jeg har brug for at vide hvilket jeg er på lige nu ..

Michael

Fra : Thomas Demant

Dato : 13-09-05 07:26

> øh ja det er det.
> Skulle have stået:
> Kan jeg nemt finde ud af, om jeg er medlem af et bestemt domæne ?
Hehe. Helt i orden - så er jeg med igen

> Og ja det er Windows NT domænet jeg er vil vide.
> Min appl. bliver altid afviklet på vores LAN.
> Men vi har 3 forskellige domæner, og jeg har brug for at vide hvilket jeg
> er på lige nu ..
Under forudsætning af at det er på et NT miljø du afvikler programmet kan du
bruge API funktionen NetWkstaUserGetInfo hvis jeg husker rigtigt. Jeg har et
eksempel et sted, som jeg selv har brugt med held - skal bare have fundet
det, jeg smider det her i gruppen når jeg har hittet det frem.

--
Thomas

Fra : Thomas Demant

Dato : 13-09-05 08:09

> Og ja det er Windows NT domænet jeg er vil vide.

Jeg er ikke så gode venner med TDC's news-server må jeg sige - jeg kan
stadigt ikke se, og derfor heller ikke svare på, min egen besked.
Men det korte af det lange er at jeg i min linksamling fandt et godt link.
Se på http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=2277
(http://kortlink.dk/22gc). Der står om miljøvariabler i Delphi. Det er langt
mere simpelt end et API kald.
Du får svaret tilbage som en string.
Det du efterspørger er USERDOMAIN variablen og evt. COMPUTERNAME.
USERDOMAIN er domænenavnet, og hvis USERDOMAIN og COMPUTERNAME er det samme,
er personen med alt sandsynlighed logger på lokalmaskinen (hvis der er givet
adgang til at man kan det fra serverens User Manager for Domains/AD).

--
Thomas