Cpu tempratur måling i Delphi
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 02-09-05 21:56

Jadav!

Er der nogen der har leget med det??

Er der nogen der ved hvordan man gør ???

Jeg har søgt og søgt på nettet, men har ikke fundet noget?

Det kunne være sjov selv at lave et program til aflæsning af CPU og måske
GPU temperatur!

M.v.h.
Hans Nikolajsen
Homepage: http://home1.stofanet.dk/jadav/

Fra : Asger Grunnet

Dato : 05-09-05 22:20

Hans Nikolajsen skrev:
> [...]
>
> Jeg har søgt og søgt på nettet, men har ikke fundet noget?
>
> Det kunne være sjov selv at lave et program til aflæsning af CPU og måske

Jeg har selv leget lidt med det, og jeg fandt ud af at det ikke er så let
at lave selv. Du kan muligvis få temperaturen ud ved hjælp af WMI:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmisdk/wmi/win32_temperatureprobe.asp

men det forudsætter at du har et motherboard der publicerer temperatur-
målinger til WMI. Det gør mit motherboard ikke, så jeg var nødt til at
bruge Motherboard Monitor v5, som er et udmærket (og gratis) værktøj
til at læse bl.a. temperaturen på cpu og harddiske.

Det smarte ved MBM5 er, at man kan tilgå målingerne fra ens eget
delphi-program. Det er beskrevet i hjælpe-filerne hvordan man gør med
Delphi 5. Søg efter det på google, så skal du nok finde det.

Mvh
Asger

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 11-09-05 08:11

Jadav!
Tak for hjækpen, det er der så ikke noget at gøre ved, det kunne ellers være
sjov!

Mvh.
Hans