Databasen fra bogen Delphi 4 programmering~
Fra : Skindbeni

Dato : 01-09-05 18:10

Hej.

Er der en, der ligger inde med databasen, der bliver brugt i eksemplerne i
bogen/CD'en "Delphi 4 programmering" af Per Amdal Steffensen?

Databasen hedder vist DBDemos.

Hvis en ligger inde med denne, er jeg meget interesseret i at modtage en
kopi, da jeg gerne vil lære om Delphi og dens database modul og der kan det
forudlavede eksempel fra bogen være et godt værktøj, når jeg har bogen
hjemlånt fra biblioteket.

Email: ms1@skindbeni.DANMARK (ret DANMARK til dk)

Skindbeni
alias Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Thor

Dato : 01-09-05 22:28

> Er der en, der ligger inde med databasen, der bliver brugt i eksemplerne i
> bogen/CD'en "Delphi 4 programmering" af Per Amdal Steffensen?
>
> Databasen hedder vist DBDemos.

DBDemos følger med i Delphi 4 som standard, med mindre det er Delphi 4
Personal du har, - der er slet ikke
support for databaser.

mvh Thor

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-09-05 05:33

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> DBDemos følger med i Delphi 4 som standard, med mindre det er Delphi 4
> Personal du har, - der er slet ikke support for databaser.

Delphi 4 fandtes i følgende udgaver: Standard, Professional og
Client/Server. Alle inkluderede databaser. Det var først med D5, at
database-delen blev pillet ud af Standard-niveauet og det var først i D6, at
den mindste udgaver kom til at hedde Personal, blev gratis men ikke mere
tillod kommerciel udvikling.

hilsen
Uffe

Fra : Thor

Dato : 02-09-05 11:56

Hej Uffe

Du har nok ret, - sorry for misinformationen.

mvh Thor