Java og MySQL. Hvor skal jar-fil placeres?
Fra : Kasper Johansen

Dato : 02-09-05 10:28

Hej gruppe.

Jeg forsøger at oprette forbindelse via. Java til min MySQL server.

Til det formål bruger jeg JDBC, downloades fra MySQL's egen hjemmeside
(J-Connecter eller sådan noget).

Men hvordan får jeg compileren til at indlæse .jar-filen til J-Connecter, så
at jeg kan oprette forbindelse?

Jeg bruger en normal tekst-editor, med tilhørende Java-komponenter, hente
fra Sun's hjemmeside (altså javac og de andre). Jeg kører Windows XP. Java
1.5.0

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 02-09-05 15:20

> Men hvordan får jeg compileren til at indlæse .jar-filen til J-Connecter, så
> at jeg kan oprette forbindelse?

Compileren skal ikke bruge connector jar filen til noget, klasserne skal
kunne compileres uden. Når du kører programmet, skal du have connector
jar filen på classpath, og selvfølgelig sørge for at du får sat det
rigtige driver navn.

/Johnnie