Definering af en funktion i Java, samt ret~
Fra : Kasper Johansen

Dato : 31-08-05 20:36

Hej gruppe.

Jeg er lige begyndt med Java, og prøver at definere en funktion, der skal
returnere data fra et Socket-object.

Jeg gør det således:

public void fgets(Socket clientsocket){
String inputLine;
BufferedReader in = new BufferedReader(new
InputStreamReader(clientsocket.getInputStream()));
return in.readLine());
}

Som jeg kan forstå det, er det ikke return jeg skal bruge?? Hvordan får jeg
helt præcist returneret data tilbage til kalderen af funktionen?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Malte

Dato : 31-08-05 20:40

Kasper Johansen wrote:
> [...]
>

> Som jeg kan forstå det, er det ikke return jeg skal bruge?? Hvordan får jeg
> helt præcist returneret data tilbage til kalderen af funktionen?

F.eks:

public String fgets(Socket clientSocket) {

// processing goes here

String result = resultat_af_din in.readLine();

return result;

// eller blot return resultat_af_din in.readLine(); // hvis det ellers
bliver til en String.
}

Ideen er, at din metode ikke må være void. I stedet for 'void' bruger du
den datatype/object type, som du vil returnere.

Malte

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-08-05 20:45

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> writes:

> public void fgets(Socket clientsocket){
> return in.readLine());
> }

Void-metoder kan ikke returnere noget. Prøv at returnere det du får
ud af in.readLine().

Har du fulgt "Java Tutorial"?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 31-08-05 20:48

Kasper Johansen wrote:
> [...]
>
> Som jeg kan forstå det, er det ikke return jeg skal bruge?? Hvordan får jeg
> helt præcist returneret data tilbage til kalderen af funktionen?

Det kan du godt.

Men ikke når du har erklæret metoden til at returnere
void !

Arne