Java-program som NT-service
Fra : Regnar Ingversen

Dato : 08-08-05 14:35

Hvordan får man nemmest et Java-program (server service) til at køre som en
NT-service uden det her DOS-vindue med Java-kommandoen?

Jeg har forsøgt med "Excelsior", men fik blot en 1035-fejl hver gang
servicen skulles startes.

Jeg vil helst ikke bruge en Wrapper, fordi en oversættelse fra Java til en
i386 binær fil må give bedre performance.

mvh

Regnar

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 08-08-05 15:06

> Hvordan får man nemmest et Java-program (server service) til at køre som en
> NT-service uden det her DOS-vindue med Java-kommandoen?

Hvis du bruger "javaw" i stedet for "java" får du ikke noget DOS-vindue
(har dog aldrig prøvet det med et program helt uden output, men kun med
programmer med GUI). Hvordan/om du så kan køre det som en service, ved
jeg ikke noget om.

Mvh. Kasper

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 08-08-05 15:13

Regnar Ingversen wrote:
> [...]
>
> Jeg vil helst ikke bruge en Wrapper, fordi en oversættelse fra Java til en
> i386 binær fil må give bedre performance.

Brug en wrapper.

De få procent du evt. kan gaine i performance er ikke
kompabilitets problemerne værd.

Brug evt. en IBM eller BEA JVM fremfor SUN JVM, hvis du
er meget performance orienteret.

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 08-08-05 15:27

Arne Vajhøj wrote:

> Brug en wrapper.

Der er nok at vælge imellem.

Et par tilfældige:

http://sourceforge.net/projects/wrapper/
http://www.roeschter.com/index.html

Arne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-05 17:39

"Regnar Ingversen" <regnar.ingversen@get2net.dk> writes:

> [...]
> NT-service uden det her DOS-vindue med Java-kommandoen?
>
> Jeg har forsøgt med "Excelsior", men fik blot en 1035-fejl hver gang

Tomcat 5.5 indeholder funktionalitet i Windows-udgaven som tillader
den at registre sig netop som en service under XP (hvilket jeg
formoder i denne samemnhæng er sammenligneligt).

Der plejer at være kildetekst til at kigge i.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Sune Vuorela

Dato : 08-08-05 23:51

On 2005-08-08, Regnar Ingversen <regnar.ingversen@get2net.dk> wrote:
> Hvordan får man nemmest et Java-program (server service) til at køre som en
> NT-service uden det her DOS-vindue med Java-kommandoen?

cygrunsrv som er en del af cygwin.

--
Sune

Fra : Mads Bahrt

Dato : 09-08-05 01:44

Regnar Ingversen wrote:
> [...]
>
> Jeg vil helst ikke bruge en Wrapper, fordi en oversættelse fra Java til en
> i386 binær fil må give bedre performance.

Firedaemon kan køre et vilkårligt program som NT-service