Mine planter forsvinder...
Fra : Christian Stidsen

Dato : 06-09-05 12:34

Jeg har problemer med at mine planter forsvinder, og jeg kan ikke rigtig
hitte ud af hvor de bliver af.

Jeg har et 60l med en hun-kampfisk, fem kileplet barber, to kuhli ål og en
sugemalle (Er ikke sikker på arten).

Jeg har plantet nye planter, og efter en lille måneds tid er der ikke meget
grønt tilbage. Til tider er planterne klippet over i bunden og ligger og
flyder rundt, andre gange er de forsvundet som dug for solen.
Så vidt jeg kan se er der ikke noget galt med vandet. Det holder sig
indenfor de værdier som planterne skulle kunne trives under.

Nogen der har et godt forslag til hvorfor det går som det går ?
- og hvordan jeg får planterne til at gro fornuftigt ?

M.v.h.

Christian

Fra : J. Jørgensen

Dato : 07-09-05 07:40

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har et godt forslag til hvorfor det går som det går ?
> - og hvordan jeg får planterne til at gro fornuftigt ?

Hej Christian

I et lille 60 liter kan dine 5 kileplet barber helt sikkert være årsagen.
Barberne æder dine grønne planter og forhindrer fuldstændig gendannelse,
idet de elsker at spise alle friske knopskydninger. Du vil sikkert blive
anbefalet at bruge et godt "grøntfoder", men det tror jeg ikke er nok.

Hilsen
Jørgen