DDV-program for mænd?
Fra : Jakob Munck

Dato : 05-09-05 08:32

Jeg skal tilbage på DDV-programmet for at tabe lidt i vægt, men for at undgå
at skulle gå til møder vil jeg forsøge mig på egen hånd. Er det ikke
rigtigt, at det grundlæggende program for mænd er dette:

Morgen:

* 3/4 skive rugbrød (35 gram)
* 1 glas skummetmælk / A.38
* 2 dl. jouice

* 1 æg eller 1 skive ost

* 1 tsk. majonæse
* 1 vitaminpille

Frokost:

* 1,5 skive rugbrød

* 1 glas vand

* 180 gram fisk eller kød eller

2 æg eller 2 skiver ost

* 300 gram grøntsager

Middag:

* 3/4 skive rugbrød

* 1 glas vand

* 220 gram fisk / kød /

2 æg / 2 skiver ost

* 300 gram grøntsager

---------------------------------

v.h.

Jakob

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-09-05 10:01

Jakob Munck skrev den 05-09-2005 09:32:
> Jeg skal tilbage på DDV-programmet for at tabe lidt i vægt, men for at undgå
> at skulle gå til møder vil jeg forsøge mig på egen hånd. Er det ikke
> rigtigt, at det grundlæggende program for mænd er dette:

Nej!

> Morgen:

Vælg mellem:
1 æg
eller 70 gr mager ost (max +20%)
eller 25 gr fed ost (21-45%)
eller 30 gr diverse morgenmadsprodukter (dog max 3 gange ugentlig)

man skal spise:
1 frugt eller juice (ved appelsinjuice: 1,25 dl friskpresset)
30 gram brød

> Frokost:

Vælg mellem

80-120 gram kød, fisk eller fjerkræ tilberedt
eller 170 gr tørrede bælgfrugter tilberedt
eller 2 æg
eller 150 gr mager ost
eller 50 gr fed ost

Man skal spise:
300 gr grøntsager
60 gr brød

> Middag:

170-220 gram kød, fisk eller fjerkræ, tilberedt
eller 320 gram tørrede bælgfrugter tilberedt

Man skal spise:
300 gr. grønsager
30 gr. brød

Dertil kommer 1 mælkeportion
5 dl kærneskummetmælk
eller 2½ dl (250 g) ymer naturel
eller 2½ dl (250 g) Yoghurt naturel, 3%
eller 2½ dl (250 g) A38, 3%
eller 2½ dl (250 g) Cultura Naturel
eller 2½ dl (250 g) Tykmælk
eller 4 dl (400 g) ylette/gaio

og

15 gr. diæt/plantemagarine
eller 15 gr alm. mayonisse (80 gr. pr. 100 gr)
eller 15 gr. olie, alle slags
eller 30 gr. minarine (lätta mv.)
eller 30 gr. kalorielet mayonaisse (40 gr. pr. 100 gr)

og i løbet af dagen: 4-5 frugter

Husk daglig: Mindst 2 liter vand.

Sådan ser en dagsration ud for mænd.
I hvert fald, hvis man skal tro side 19 i kostplanen.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jakob Munck