Variabel genvej
Fra : Finn Petersen

Dato : 31-08-05 18:57

Jeg savner en variabel genvej der evt. kan placeres på skriverbordet.
Det jeg forestiller mig er en genvej hvor den sidste del af stien
udfyldes i en tekst box.
Jeg laver ikke selv VB programering men er der en der har et lille
program der kan løse dette vil det være fint.

Hilsen Finn

Fra : ///M

Dato : 31-08-05 22:31

Finn Petersen (slet THRRE) wrote:
> [...]
> Jeg laver ikke selv VB programering men er der en der har et lille
> program der kan løse dette vil det være fint.

Det kræver ikke mange linier kode at lave hardcodet, men hvad med
fleksibiliteten? Er første del af stien konstant, eller skal den fx. ligge i
en ini-fil? Skal udvalget af muligheder for sidste del af stien (filnavnet
antager jeg) vælges fra en dropdown e.lign. eller tastes manuelt?

--
///M

Fra : Finn Petersen

Dato : 01-09-05 12:55

Den første del er altid den samme, den sidste del havde jeg tænkt
skulle skrives manuelt.
--
Hilsen Finn

Fra : Finn Petersen

Dato : 04-09-05 20:58

Lige for at forklare hvordan det skal virke
Jeg er koblet op på et netværk hvor vi gemmer en masse data.
Det jer har brug for er et værktøj det gør det let at finde en
mappe i en destination med flere hundrer mapper.
stien kunne eks. være P:\kunder\a-kunder\indkøb\variabel.
Det jeg kunne tænke mig var at variabeldelen skulle tastes ind
manuelt i en form for tekstbox så man åbnede den variable mappe
direkte i stifinder.
Jeg kunne godt tænke mig en mulighed for at kunne ændre den første
del af genvejen, så man kan lave en ny genvej efter behov.

Hilsen Finn

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 04-09-05 21:41

slet TJ89D skrev:
> har brug for er et værktøj det gør det let at finde en mappe
> stien kunne eks. være P:\kunder\a-kunder\indkøb\variabel.

Det lyder i mine ører umiddelbart lidt overkill at skulle kode den slags i
VB - med mindre man vil have specielle ikoner, farver, knapper og andet
"lir" på

Prøv at taste følgende ind i en fil som du kalder open.cmd:

@Echo off
Set /P Biblio=Bibliotekstnavn=
Explorer P:\kunder\a-kunder\indkøb\%Biblio%

Når du så kører open.cmd, spørger den om biblioteksnavn, og når du trykker
Enter, bliver mappen åbnet.

Det kan udvides med check på om biblioteket rent faktisk eksisterer (If
Exist) og andet sjov hvis det ønskes.

-------
Tomas

Fra : Finn Petersen

Dato : 05-09-05 07:25

Hej Tomas
Tak for hjælpen, det kan bruges her og ny.

Men på længere sigt kunne jeg nu godt bruge en løsning med en
tekst box direkte på skrivebordet, men den tid den sorg.

Hilsen Finn