IT-kandidatuddannelser
Fra : rt

Dato : 30-08-05 16:24

Hej.

Jeg ønsker en objektiv vurdering af og syn på kandidat-
uddannelsen på Datalogisk Institut ved Københavns Institut (DIKU)
kontra IT-universitetet. Altså cand.scient.dat vs. cand.it.

Jeg er klar over at det ikke er så sort og hvidt, at der findes
et facit på dette spørgsmål, men hvordan ser folk/erhvervslivet
udefra på disse to linjer? For det nytter jo ikke at spørge folk
med en eller anden form for tilknytning til de to institutioner.

Hvordan er det generelle omdømme, hvordan er jobmuligheder?
Bliver det set skævt til den ene eller den anden? Anses den ene for
at være på et højere niveau end den anden? Hvad er egentlig forskellen?

Håber nogen kan hjælpe mig...jeg står snart i en situation hvor jeg skal
vælge.

/rt

Fra : Per Rønne

Dato : 30-08-05 19:39

rt <ostekongenFJERN@hotmail.com> wrote:

> Jeg ønsker en objektiv vurdering af og syn på kandidat-
> uddannelsen på Datalogisk Institut ved Københavns Institut (DIKU)
> kontra IT-universitetet. Altså cand.scient.dat vs. cand.it.

eksempelvis datalogi og matematik {rækkefølgen indikerer hovedfag /
sidefag}. Og af det jeg har set på det såkaldte IT-Universitets
hjemmeside så vil jeg klart sige at det er DIKUs uddannelse der er den
bedste {ja, jeg er cand.scient. i datalogi og engelsk fra Københavns
Universitet, og afleverede mit speciale i 1991}.
--
Per Erik Rønne

Fra : rt

Dato : 30-08-05 21:07

> [...]
> bedste {ja, jeg er cand.scient. i datalogi og engelsk fra Københavns
> Universitet, og afleverede mit speciale i 1991}.

Tak for svaret.

Du har ret mht. titlen. Min fejl.
Kan du, og har du lyst til, at uddybe dit svar lidt?
Hvad er det der gør at DIKUs er den bedste?
(Udover at du selv har den uddannelse :))

/rt

Fra : Per Rønne

Dato : 31-08-05 08:16

> Tak for svaret.
>
> Du har ret mht. titlen. Min fejl.
> Kan du, og har du lyst til, at uddybe dit svar lidt?
> Hvad er det der gør at DIKUs er den bedste?
> (Udover at du selv har den uddannelse :))

Uddannelserne på IT Universitetet synes at være dels
suppleringsuddannelser, som kan tages i stedet for en normal 2. del.
Dels at være snævert erhvervsrettede, hvilket hurtigere gør dem
forældede. Datalogi-uddannelsen er den store uddannelse, for mit
vedkommende normeret til fire år, mens mit engelske bifag var normeret
til to år. Seks år i alt.

http://www1.itu.dk/sw186.asp

http://www.diku.dk/

--