Inventor vs. Autocad vs. Pro E
Fra : René Hvid

Dato : 30-08-05 14:25

Hej Gruppe

Efter jeg er begyndt at støve mit autocad af igen og er begyndt at
konstruerer lidt igen, har jeg opdaget at der er kommet et par "nye"
programmer til siden jeg brugte cad sidst. Jeg er støt på inventor og Pro E
og er så kommet til at tænke på om der er nogle af disse som jeg skulle
bruge istedet.

Jeg skal bruge det til at konstruerer plade dele og maskindele,

Så hvilket program er bedst og hvilket er "nemmest" at lære ved hjælp af
selvstudie.

--
Rene Hvid Pedersen
Alias "Benneweis"

Fra : UPS

Dato : 30-08-05 17:03

Hvis du går efter et 3D tegneprogram, til pladeudfoldning og maskindele,
skal du kaste et blik på "Solid Edge", Det er nok det bedste program på
markedet til pladeudfoldning. Men er også rigtig god til alle mulige andre
konstruktionsopgaver.

Fra : Bent Løkke

Dato : 30-08-05 20:37

Det bedste bud til 3D CAD til prisen er efter min mening Alibre design. Har
også pladeudfoldning. Det er dog ret simpel, men der kommer en kraftig
opgradering til efteråret. Programmet er ikke kendt i Danmark, men det
bliver det. Man får 3D parametrisk CAD til ca. kr 11.000. Det er mindre end
hvad de andre på markedet vil have for vedligehold om året. Jeg er
selvstændig ingeniør og konstruerer maskiner. Endnu er jeg ikke stødt på
noget som ikke kan konstrueres i Alibre design. Som tillæg til programmet
kan man købe 4 stk. CDer til undervisning. Det er måden jeg har lært det på.
Prøv at se www.alibre.dk