OnClose...
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 30-08-05 07:46

Hej

I en Delphi appl (D5, ent) kan man da se forskel på, om appl. bliver lukket som følge af, jeg jeg lukker den eller at Windows lukker den i forb. med en nedlukning af Windows ?

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Harald

Dato : 30-08-05 08:26

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i en
meddelelse news:mn.f20e7d58d02f0055.11460@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk...
> Hej
>
> I en Delphi appl (D5, ent) kan man da se forskel på, om appl. bliver
> lukket som følge af, jeg jeg lukker den eller at Windows lukker den i
> forb. med en nedlukning af Windows ?

Ja, når windows lukkes sendes der en WM_QUERYENDSESSION så denne skal du
fange.

/HK

Fra : PØLLE

Dato : 30-08-05 22:18

Jeg vil lige supplere Haralds udemærkede kommentar

Gør følgende:
Det første vindue du åbner eks. en menu, skal du indsætte følgende linie
private
procedure cmQES(var Msg: TMessage); message WM_QUERYENDSESSION;
public
end;

Derefter skal oprette
Procedure TFMenuNy.cmQES(var Msg: TMessage);
begin
Msg.Result := 1; // sættes Msg.Result := 0 fortæller du windows, at
programmet IKKE er klar til at blive lukket.
Close;
end;

PØLLE