Rugbrød - Franskbrød - Boller m.m. - Købe ~
Fra : Tine Müller

Dato : 24-08-05 13:37

Der bliver jo skrevet så meget om at brød ikke er så godt at spise, hvis man
vil tabe sig, men jeg har også forstået, at det mest er HVIDT brød man mener
er det værste.

Er der nogen som kan anbefale ovenstående som købebrød - altså ikke
opskrifter til selv at bage.

I Føtex i Lyngby har de fået en dejlig brødbutik, men reklamerne for dette
brød mangler indhold af fedt, kulhydrat osv. osv. Jeg har hidtil købt
rugbrød i skiver med UNDER 5 gr fedt pr. 100 gr som mange siger er OK.

Men altså kan nogen anbefale noget lækkert rugbrød, franskbrød eller boller
m.m. som evt. kan fås i Føtex (eller også i andre butikker)?

/Tine

Fra : Faithless

Dato : 24-08-05 14:23

"Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote

> Men altså kan nogen anbefale noget lækkert rugbrød, franskbrød eller
> boller
> m.m. som evt. kan fås i Føtex (eller også i andre butikker)?

Jeg kan anbefale Føtex mangekærnebrød. Det ligger ved deres instore bageri
og man putter det selv i en pose. Det holder sig friskt i en uge tid og
smager godt.

Energi pr. 100 gr. (180 kcal)
Fedt: 1,5
Kulhydrat: 36
Protein: 5,5
Kostfibre: 8,5

Mvh
Thomas

Fra : Tine Müller

Dato : 25-08-05 07:18

"Faithless" <no@mail.dk> skrev
> [...]
> og man putter det selv i en pose. Det holder sig friskt i en uge tid og

Tak for svaret. Jeg har prøvet dette brød og det var da dejligt friskt, men
jeg var ikke helt vild med smagen.

Hvad med boller eller mini-flutes? Skal det bare være under 5 gr fedt pr.
100 gr og så IKKE lavet med hvedemel?

/Tine

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-08-05 20:20

Faithless skrev den 24-08-2005 15:22:
> [...]
> og man putter det selv i en pose. Det holder sig friskt i en uge tid og

dvs. 83% af den energi der er i brødet kommer fra kulhydrater?

Godt jeg ikke spiser brød

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Cat

Dato : 25-08-05 20:25

Carsten Riis skrev:

> dvs. 83% af den energi der er i brødet kommer fra kulhydrater?
>
> Godt jeg ikke spiser brød

Hvad havde du forventet? Det er jo ret naturligt i brød. Mel består for
en stor del jo af stivelse.

Tine

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 25-08-05 20:29

Carsten Riis <.@.> wrote in

> dvs. 83% af den energi der er i brødet kommer fra kulhydrater?
>
> Godt jeg ikke spiser brød

80% er det vist :)

Men rugbrød er som sådan fint nok da det mætter relativt meget ift.
energiindtaget og så mætter det længe.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : benles44

Dato : 02-09-05 15:11

"Tine Müller" skrev d. 24-08-05 13:37 dette indlæg :
> [...]
boller
> m.m. som evt. kan fås i Føtex (eller også i andre butikker)?

Jeg synes osse at jeg lige vil indskyde en kommentar, jeg har lagt min
kost om for snart 5 uger siden, jeg har et job i det grønne område, så
jeg får lidt motion på mit arbejde, jeg orker altså ikke at spise en
masse grønt på mit arbejde, jeg har skiftet mit elskede toastbrød ud med
rugbrød og knækbrød, og jeg har tabt 4 kilo. Jeg køber rugbrød med max
2% fedt eller rugbrød fra bageren, så løber man ikke så hurtig træt af
at spise rugbrød.
Og helt ærligt har man et fysisk krævende job skal der altså noget brød
med i kosten så man ikke går sukkerkold.
Så min personlige holdning er altså at man godt kan tabe sig selv om man
spiser brød, og jeg mener da osse at det er det hvide brød man skal
passe på.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-09-05 14:42

"benles44" <benles44.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Og helt ærligt har man et fysisk krævende job skal der altså noget brød
> med i kosten så man ikke går sukkerkold.

Der behøver ikke være brød i kosten for at undgå at gå sukkerkold.

> Så min personlige holdning er altså at man godt kan tabe sig selv om man
> spiser brød,

Kan man også.

Mvh. Lisbeth