Kalorier i et stjerneskud
Fra : IMB

Dato : 23-08-05 09:11

Hvor mange kalorier (kcal) er der i et stjerneskud? (Altså franskbrød,
kaviar, 2 stegte fiskefiletter, mayonaise, thousand island etc etc)?

Hvad kan man i øvrigt købe i en cafeteria/bistro som mætter godt og har et
acceptabelt energiniveau og som smager godt? (Med acceptabelt mener jeg som
frokost til en kvinde og som hverken er "slankende" eller fedende i forhold
til hvad man bør spise til frokost).

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-08-05 11:17

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange kalorier (kcal) er der i et stjerneskud? (Altså franskbrød,
> kaviar, 2 stegte fiskefiletter, mayonaise, thousand island etc etc)?

Kommer an på mængderne!

Du kan selv regne det ud ved at bruge www.fatlow.dk

> Hvad kan man i øvrigt købe i en cafeteria/bistro som mætter godt og har et
> acceptabelt energiniveau

Kommer an på bistroen.... og den kur, du vælger. Er du på lowcarn skal du
vælge kødet og er du på lowfat skal du måske vælge pastasalaten med brød.

> og som smager godt?

Kommer an på dine smagsløg!
Personligt synes jeg ikke, at der er noget som helst i et cafeteria/bistro,
der ligefrem smager godt - fordi det som regel er lavet på de billigste
råvarer for at kunne sælges så billigt som muligt.

> (Med acceptabelt mener jeg som frokost til en kvinde og som hverken er
> "slankende" eller
> fedende i forhold til hvad man bør spise til frokost).

Det kommer an på kalorierne du spiser - og forbruger.
Er omtalte kvinde hyperaktiv og cykler hun til og fra bistroen - eller er
hun allerede småfed og transporterer sig i bil?

Det er faktisk ikke så entydigt endda at svare på dine spørgsmål, for der ER
mange faktorer, der spiller ind.

Mvh. Lisbeth

Fra : IMB

Dato : 23-08-05 15:16

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> wrote in

> "IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer an på mængderne!
>
> Du kan selv regne det ud ved at bruge www.fatlow.dk

Ok, tak.

> Kommer an på bistroen.... og den kur, du vælger. Er du på lowcarn skal
> du vælge kødet og er du på lowfat skal du måske vælge pastasalaten med
> brød.

Jeg er på indtag-mindre-energi-end-du-forbruger kuren.

> Kommer an på dine smagsløg!

Åh!

> [...]
> cafeteria/bistro, der ligefrem smager godt - fordi det som regel er
> lavet på de billigste råvarer for at kunne sælges så billigt som

Jeg kan godt lide stjerneskud, pommes frites, flødesovs etc. Jeg gider
ikke spise en skål salat. Jeg er dog helt enig i din vurdering når det
gælder smørrebrød - og det meste af deres andet brød er normalt tørt og
kedeligt.

> Det kommer an på kalorierne du spiser - og forbruger.
> Er omtalte kvinde hyperaktiv og cykler hun til og fra bistroen - eller
> er hun allerede småfed og transporterer sig i bil?

Jeg er fuldfed og transporterer mig selv i bil.

> Det er faktisk ikke så entydigt endda at svare på dine spørgsmål, for
> der ER mange faktorer, der spiller ind.

Det ved jeg, men jeg havde alligevel håbet på nogle forslag fra folk som
også af og til spiser i cafeteriet i Bilka eller lignende.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-08-05 20:20

> Det ved jeg, men jeg havde alligevel håbet på nogle forslag fra folk som
> også af og til spiser i cafeteriet i Bilka eller lignende.

Jeg spiser ofte "ude" i betydningen jeg-skal have-mad-nu. Desværre er min
dagligdag, så jeg ikke kan have mad med og derfor må acceptere de ting, der
nu kan findes. Efter måneders forsøg med diverse varianter (pølser, hotdog,
pommes frites, parisertoast, bøfsandwich), så er jeg nået til 3 halve
stykker rugbrød med kødpålæg. Det er lige så træls som de øvrige ting, men
der er færre kalorier i til samme mæthedsfornemmelse.

Mvh Maria

Fra : Tina

Dato : 24-08-05 10:41

> [...]
>
> --
> Inger Marie Brunsgaard
> Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Der er mange kcal i et stjerneskud er jeg overbevist om.

Mange steder står de og smørrer sandwitch selv (dog vist ikke lige i Bilka)
Og de steder kan man bede om at få en sandwich / bolle / flutes uden
dressing, mayonaise eller miracelvip eller hvad de nu bruger og bede om
istedet at få lidt mere salat i.

Et andet nogenlunde alternativ kan være pitabrød, her kan du også bede om at
de undlader dressingen, og evt kødet, men det er så vidt jeg ved kun lavet
på en pande uden fedtstof (er altså ikke helt sikker mht kødet)

Men er man i bilka osv kan det jo også lade sig gøre at købe en gang lækker
frugt, og nogle gode sunde boller med masser af fibre i istedet for at ty
til færdigmaden der absolut ikke er slankende.

Vi har en tradition med at skal have en is eller andet når vi har været i
bilka (vi har langt derud så er ikke så tit) men har efterhånden fået
indført at vi går omkring grønthandleren og køber, vindruer, æbler,
klemmentiner (efter årstid og tilbud) og gnasker noget af det på vejen
istedet for is pølser osv.
Det er sundere, det er frisk og fyldt med vitaminer, og æbler sviner ikke i
bilen i forhold til isen der er grattet ind i bagsædet når man kommer hjem

Tina