Eksamensformer
Fra : Jan Pedersen

Dato : 22-08-05 20:09

SIdste semester frekventerede jeg Ingeniørhøjskolens adgangskursus og til
eksamen i matematik B-niveau var der kun en skriftlig prøve. Mig bekendt er
der også en mundtlig i gymnasiet/HF i matematik B ? Kan sådan en eksamen fra
adgangskursus så virkeligt give merit så den erstatter en gymnasie eksamen i
matematik B niveau ? Der mangler jo en halv prøve (mundtlig eksamen)!

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 28-08-05 20:36

Jan Pedersen wrote:
> [...]
> matematik B niveau ? Der mangler jo en halv prøve (mundtlig eksamen)!

I gymnasiet er der kun automatisk mundtlig eksamen i
højniveauvalgfagene. Blandt de obligatoriske højniveaufag, og
obligatoriske fag som ikke er på højniveau, trækkes der lod om hvilke
fag man skal til mundtlig eksamen i.

Jeg undrer mig lidt over hvorfor ingeniørhøjskolen stiller sig tilfreds
med matematik på B-niveau (mellemniveau), men principielt kan jeg ikke
se noget galt med den manglende mundtlige eksamen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Rønne

Dato : 29-08-05 07:14

Peter Knutsen (usenet) <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Jeg undrer mig lidt over hvorfor ingeniørhøjskolen stiller sig tilfreds
> med matematik på B-niveau (mellemniveau)

Ja, de burde kræve matematik og fysik på A-niveau. Og kemi på mindst
B-niveau.

Man kan tage et gymnasialt suppleringskursus som giver netop det +
engelsk på A-nivaeu. På studenterkurserne.

http://www.vuf.nu/index.php?pageid=17
--
Per Erik Rønne

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-05 23:27

On Sun, 28 Aug 2005 21:36:23 +0200, "Peter Knutsen (usenet)"
> [...]

>med matematik på B-niveau (mellemniveau), men principielt kan jeg ikke
>se noget galt med den manglende mundtlige eksamen.

Det gør de heller ikke...
Jeg går på adgangskurset lige nu, og skal igang med mine eksamener
om en lille måneds tid.

Til et adgangskursus skal man have følgene niveauer:

Mat A mundtlig
Mat A skriftlig
Dansk A mundtlig
Dansk A skriftlig