Søges: god udrensningskur
Fra : klaus

Dato : 18-08-05 13:17

Hej NG,

Jeg vil høre om der er nogle i denne NG som har gode erfaringer med
udrensningskurer. Hvis jeg tabte et par kilo'er ved siden af, vil det være
helt fint, men det primære er at rense kroppen for affaldsstoffer.

Et link, titel på en bog, eller bare navn på kuren vil være fint.

På forhånd tak,

Klaus

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 18-08-05 13:38

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> udrensningskurer. Hvis jeg tabte et par kilo'er ved siden af, vil det
> være helt fint, men det primære er at rense kroppen for

Drop alt forarbejdet mad og lav dit eget af friske og gerne økologiske
råvarer, så klarer kroppen det hele selv. Deciderede såkaldte
udrensningskure er fup og fidus - at spise relativt sundt og fornuftigt er
rigeligt.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : klaus

Dato : 22-08-05 10:06

> [...]
> råvarer, så klarer kroppen det hele selv. Deciderede såkaldte
> udrensningskure er fup og fidus - at spise relativt sundt og fornuftigt er

Som udgangspunkt havde jeg også regnet med, at lave min egen mad. Men nu
ligger det jo sådan, at jeg ikke lige er ernæringsekspert og derfor spurgte
til råds. Der er jo nok nogle produkter som er bedre at spise end andre. For
eksempel vil jeg nok ikke umiddelbart spise rødbeder eftersom de let kan
indeholde tungmetaller. Men der er sikkert også hundredevis af andre
do&don'ts mht. udrensning. Men ellers tak for dit råd. Forresten hvad er
"sundt og fornuftigt"?

mvh. klaus

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-08-05 10:46

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> For eksempel vil jeg nok ikke umiddelbart spise rødbeder eftersom de let
> kan indeholde tungmetaller.

Øhhhh... hvor kommer de tungmetaller fra?
Og hvis de er i rødbederne, så er de vel også i de rodfrugter, der har stået
i samme jord?

Mvh. Lisbeth

Fra : klaus

Dato : 22-08-05 13:15

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid.com> wrote in message
> "klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhhh... hvor kommer de tungmetaller fra?
> Og hvis de er i rødbederne, så er de vel også i de rodfrugter, der har
> stået i samme jord?

Jamen det er da sikkert en vandrehistorie som jeg gladeligt er hoppet på

Vandrehistorien går på, at rødbeder "suger" tungmetaller i højere grad end
andre grønsager.

/Klaus

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 22-08-05 20:01

> [...]

> nu ligger det jo sådan, at jeg ikke lige er ernæringsekspert og derfor
> spurgte til råds. Der er jo nok nogle produkter som er bedre at spise

Naturligvis - det er en god idé at spørge, det lærer man som regel en del
af :)

> For eksempel vil jeg nok ikke umiddelbart spise rødbeder
> eftersom de let kan indeholde tungmetaller.

Medmindre du har plantet rødbederne i forurenet jord, så er der næppe
nogen risiko der er værd overhovedet at diskutere.

> Men der er sikkert også
> hundredevis af andre do&don'ts mht. udrensning. Men ellers tak for dit
> råd. Forresten hvad er "sundt og fornuftigt"?

Sundt og fornuftigt mad indeholder alle de ting kroppen skal bruge
(proteiner, kulhydrater, essentielle fedtsyrer, vitaminer, mineraler og
fibre ) og et minimum af skadelige ting (hærdet og/eller mættet fedt,
konserveringsmidler, osv).
Tommelfingerreglen er friske varierede råvarer og skånsom tilberedning
(dvs. ikke friture, hård stegning mv.) ved kogning, ovn eller let
stegning - så skal din krop nok blive ren indeni :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-08-05 21:01

> til råds. Der er jo nok nogle produkter som er bedre at spise end andre.
> For eksempel vil jeg nok ikke umiddelbart spise rødbeder eftersom de let
> kan indeholde tungmetaller.

Det kan alle rodfrugter og i mindre omfang alle frugter og grøntsager, men
det er altså ikke så meget, at du ophober noget som helst - medmindre du da
har tilplantet en eller anden renserigrund med dine grøntsager.
Og teoretisk set vil tungmetallerne ophobe sig i de dyr, der spiser dem,
hvilket så skulle gøre at kød indeholder mere tungmetal end grøntsager.
Teoretisk, altså.

Spis du bare rødbedder, kartofler og gulerødder.

Mvh Maria

Fra : MGA

Dato : 18-08-05 14:18

> [...]
> helt fint, men det primære er at rense kroppen for affaldsstoffer.
>
> Et link, titel på en bog, eller bare navn på kuren vil være fint.

Jeg er også dovent anlagt - jeg tager "Kuren" fra Matas i flydende form og
så besøger jeg en akupunktør 2 gange om ugen i de 14 dage kuren varer - og
jeg bliver renset ud! Jeg stinker og render på toilettet hele tiden den
første uge. Og jeg plejer at tage en fastedag (må godt drikke vand) midt i
forløbet.
Jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt, men det virker for mig

Mette

Fra : Bare mig

Dato : 18-08-05 15:39

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

> "klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har altid brugt Biodrain, købes forskellige steder. Jeg synes de
fungerer ganske udemærket. Og ja, der plejer at ryge et par kilo

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-08-05 17:49

Bare mig skrev den 18-08-2005 16:39:

> Jeg har altid brugt Biodrain, købes forskellige steder. Jeg synes de
> fungerer ganske udemærket. Og ja, der plejer at ryge et par kilo

kilo vand? eller fedt?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Bare mig

Dato : 18-08-05 22:34

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> kilo vand? eller fedt?

Altså min vægt ryger ned, og bliver der. Så jeg går da stærkt ud fra, at det
er fedt der ryger. Men altså når du tænker over hvor meget mad man får ned,
og hvor meget der rent faktisk ALDRIG kommer ud, med mindre man får en
udrensningskur eller udskyldning, ja så...

En slankekur er altid god at starte med en udrensning.

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-08-05 11:34

Bare mig skrev den 18-08-2005 23:34:

> En slankekur er altid god at starte med en udrensning.

Tja, så vil jeg hellere lave en varig vægttabsproces og så springe over
alle de underlige "udrensninger".
Kald mig bare naiv, men der er visse ting kroppen selv kan klare.

Fra : Jojoba

Dato : 15-09-05 10:31

Hej

I helsam har det en virkelig godt udresningskur.
jeg har selv prøvet den flere gange..

mvh brian

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-09-05 12:18

Jojoba skrev den 15-09-2005 11:31:
> Hej
>
> I helsam har det en virkelig godt udresningskur.
> jeg har selv prøvet den flere gange..

Hvorfor har du prøvet den flere gange? Har den ikke virket første gang?

Hvad er det der gør, at du tror at det er kuren der renser din krop? Og
ikke kroppen selv?

Hvorfor "forurener" du din krop, så gentagne gange har brug for en
udrensningskur?

Fra : Bare mig

Dato : 17-09-05 20:41

> [...]
> ikke kroppen selv?
>
> Hvorfor "forurener" du din krop, så gentagne gange har brug for en

Altså nu er det anbefaldet alle at tage en udrensningskur ca to gange om
året. Så...

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-05 00:54

Bare mig skrev den 17-09-2005 21:40:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Altså nu er det anbefaldet alle at tage en udrensningskur ca to gange om
> året. Så...

Anbefalet af hvem?

Fra : Bare mig

Dato : 18-09-05 08:55

> Anbefalet af hvem?

Hvem dælen har taget din hjerne Carsten ??? Du er så skide negativ, du
opfører dig som om ingen er klogere end dig.

Du ved alt. Ingen kan sige noget der er godt nok.

Min læge har fortalt mig det for et par år siden, plus at det står rundt
omkring på nettet. Du kan vel regne ud, at din krop har brug for en
udrensning, af alt det affald som sætter sig fast i dine tarme, det skal jo
ud...

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-05 12:10

Bare mig skrev den 18-09-2005 09:55:

> Hvem dælen har taget din hjerne Carsten ???

Ingen. Det samme kan man forhåbentlig sige om din.

> Du er så skide negativ, du
> opfører dig som om ingen er klogere end dig.

Der er masser af mennesker der er klogere end mig.

Dem der er klogere end mig har ikke noget imod at dokumentere hvad jeg
spørger til.

Det samme til, når nogen spørger mig til SouthBeach, DDV og DrPhil, så
har jeg ikke noget imod at lægge de kort på bordet som jeg har adgang til.

> Du ved alt. Ingen kan sige noget der er godt nok.

Jo, når det er godt nok!

Jeg bryder mig bare ikke om hokuspokus, juks og det hele indrullet en i
salgstale, som anpriser et pissedyrt produkt, som værende helt nyt men
alligevel tusind år gammelt.
Og så tror folk, at den hellige grav er velforvaret.

> Min læge har fortalt mig det for et par år siden,

I forbindelse med hvad?

De tre læger jeg har talt med omkring kosttilskud og tilsvarende
produkter har ikke anbefalet det, men ud fra devisen at sålænge det ikke
skader, så kan man da rolig indtage sådanne produkter.

> plus at det står rundt
> omkring på nettet.

Der står rigtig mange ting på nettet.

Så hvis du vil præcisere en smule.
Til andet end salgssites.

Lad os tage til at starte med:
http://www.fbr.dk/breve/alle/brev027/wwwskema/
hvor mange af de hersens slankeprodukter og udrensningskure er blevet
anmeldt for vildledende markedsføring.

Eller hvad med:
http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/4503?_ARTIKEL_ID_=1002040601094708#
som har et ret nøgternt syn på hvad udrensning er for noget. Dog her
med fokus på tarmskylning.

> Du kan vel regne ud, at din krop har brug for en
> udrensning,

Jep, og det kan kroppen fint klare ved almindelig sund kost og vand.

Lad os bare tage de skægge tarmskylninger som Lene Hansson udsætter
hendes "forsøgskaniner" for i tv3's slankeprogram.
I udsendelsen bliver det jo udlagt som, at man slet ikke kan tabe sig
uden tarmskylninger.

Jamen, så vil jeg da meget gerne vide hvordan jeg har smidt knap 10 kilo
siden 1. august?
Det eneste jeg har gjort sådan set er: fjernet sukker og stivelse,
fjernet junkfood

> af alt det affald som sætter sig fast i dine tarme, det skal jo
> ud...

Og så er det lige der at logikken knækker!

Du tror da forhåbentlig ikke selv på, at der rundt i dine tarme er
"depoter" af affald. Eller at når noget mad kommer ned i gennem tarmene,
så overhaler det lige affaldet, så maden ryger og affaldet sætter sig
fast? Tror du selv på, at der er plads til "overhalingsbaner" i dit
fordøjelsessystem?

Derudover, så bør du helt klart lige tage et kig i EkstraBladet (og ja,
jeg kender godt EkstraBladets normale troværdighed, men hvis du ser på
hvem de har sat i deres sundhedspanel, så tror jeg mere på dem end en
uddannet receptionist )

Fra : Sabina H.

Dato : 18-09-05 14:12

Carsten Riis wrote:
> [...]
> sætter sig fast? Tror du selv på, at der er plads til
> "overhalingsbaner" i dit fordøjelsessystem?

helt ærligt Carsten, her må jeg altså lige træde til...
JA, der er plads til overhalingsbaner i fordøjelsessystemet.... der er visse
ting der passerer hurtigere og nemmere end andre.....
jeg behøver skam ingen fancy videnskabelige afhandlinger for at kunne sige
det, men blot min udvidede erfaring med tarmsystemets funktion.....
selv nu, hvor jeg kun har tyndtarmen, har jeg indimellem ting som kommer
hurtigere igennem end andre....

eksembel, hvis jeg om morgenen feks spiser vindruer, hele og kun lige
knækker skrællen, så vil det først passere hen under aften, hvis ike næste
morgen, mens mens indholdet af skrællen, og min frokost og aftensmad, vil
passere uden om skrællerne, og komme igennem de sædvanelige to timer
efter.....

desuden er vores tarm ikke et ren og glat "rør" men fuld af kringelkroge og
bugtninger, hvor der NEMT sætter sig slagger fast.....
se feks på billedet her:
http://www.optimalhealthnetwork.com/pilot.asp?pg=diverticulitis
og her http://www.mvn.net/colon/peekin.htm
og det er bare tyktarmen.... tyndtarmen er lige så kringlet.... bare se her:
http://www2.kliniken-mtk.de/cipp/mtk/custom/pub/content,lang,1/ticket,guest/oid,888

her: http://www.optimalhealthnetwork.com/tek9.asp?pg=cleansing kan du lidt
nede af siden se eksembler på en tarm med slimslagger og forskellen mellem
det og en sund tarm....

jo, sund og fiberig kost kan afhjælpe problemet, men for folk der nyder
hvidt brød og den slags syndigheder uden vægtproblemer, er en udrensningskur
et ganske udemærket alternativ....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 18-09-05 14:57

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> desuden er vores tarm ikke et ren og glat "rør" men fuld af kringelkroge
> og bugtninger, hvor der NEMT sætter sig slagger fast.....
> [...]

Diverticulitis er en sygdom, raske mennesker har ikke nævneværdige
divertikler på tarmen. Under alle omstændigheder vil en udrensningskur ikke
kunne fjerne "affald" fra divertiklerne.

En normal tarm er rent faktisk et flot fint og glat rør - med visse
naturlige variationer, naturligvis.

> og det er bare tyktarmen.... tyndtarmen er lige så kringlet.... bare se
> her:
> http://www2.kliniken-mtk.de/cipp/mtk/custom/pub/content,lang,1/ticket,guest/oid,888

Til gengæld er indholdet af tyndtarmen tyndtflydende, og vil derfor ikke
kunne ophobes i nævneværdig grad.

> jo, sund og fiberig kost kan afhjælpe problemet, men for folk der nyder
> hvidt brød og den slags syndigheder uden vægtproblemer, er en
> udrensningskur et ganske udemærket alternativ....

Af nysgerrihed, hvad skulle den hjælpe? og hvordan skulle den foregå?

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Sabina H.

Dato : 18-09-05 15:26

Mikkel Gybel Jensen wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> En normal tarm er rent faktisk et flot fint og glat rør - med visse
> naturlige variationer, naturligvis.

tja, det er vi jo så ikke enige i.... ellers har vi måske bare en forskellig
opfattelse af hvad der er et "glat rør"....

nederst på siden her http://www.gihealth.com/newsletter/previous/030.html
har du to fotos, en af en rask tarm, og en af en tarm med diverticulosis
natturligvis er der forskel, men jeg taler nu engang om den raske tarm, som
i mine øjne bestemt ikke ser ud som et helt glat rør....

bemærk også scanningen øverst til højre her:
http://www.swheart.com/diagnostics_colonography.htm som tydeligt viser at
det ikke bare er glat..... (ignorer polypperne, da de er irelevante for
denne debat)

> Til gengæld er indholdet af tyndtarmen tyndtflydende, og vil derfor
> ikke kunne ophobes i nævneværdig grad.

det kan så diskuteres, idet ikke alt fordøjes ordentligt i tyndtarmen, og en
stor del af førevarerne faktisk rammer tyndtarmen i ufordøjet
tilstand....det er feks vindrueskræller, tomatskræller, diverse sten og
kerner, majs, ærter og bønner, rå gulerødder appelsinhinder og lignende....
for at nævne nogle få.... at det er tyndflydende (resten af indholdet)
forhindrer ikke at visse grove dele klumper sig sammen, eller sætter sig
fast, og lader andre ting passere før.... og her, er det den personlige
erfaring der taler...
lad være med at undervurdere processen i tyktarmen.... det er jo ikke for
ingenting at det kan tage op til et par dage at fordøje og passere visse
ting..

> Af nysgerrihed, hvad skulle den hjælpe? og hvordan skulle den foregå?

der er jo forskellige udrensninger.... om det er den ene eller den anden,
skal jeg ikke udtale mig om, men hvis der er tale om ophobninger i tarmen,
ville jeg da mene at en ganske almindelig udrensning, som den man får inden
en sigsmoideskopi, kunne være lige så effektiv for at fjerne slagger, som en
tarmskylning.
og hvad det skulle hjælpe på er der andre der har svaret på.... jeg
forholder mig udelukkende det tarmens udforming og generelle funktionalitet,
da det er her min erfaring ligger....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Stefan Holm

Dato : 18-09-05 16:21

Sabina H. wrote:

> [...]
> natturligvis er der forskel, men jeg taler nu engang om den raske tarm, som
> i mine øjne bestemt ikke ser ud som et helt glat rør....

Det er dig der indfører begrebet "helt glat" nu. Den afbildede raske tarm
ser bestemt glat ud, og jeg kan ikke rigtig se hvordan der skulle ophobes
ting i den.

Men på den anden side, hvis folk har lyst til en udrensning, skal jeg da
ikke stille mig i vejen.

--
Stefan Holm
"Your ass is ringing."

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-09-05 17:41

Sabina H. wrote:

> udrensning, som den man får inden en sigsmoideskopi, kunne være lige
> så effektiv for at fjerne slagger

Hvor kommer disse slagger fra?
Menneskets fordøjelsessystem er da ikke et forbrændingskammer!

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 18-09-05 18:04

> [...]

> natturligvis er der forskel, men jeg taler nu engang om den raske tarm,
> som i mine øjne bestemt ikke ser ud som et helt glat rør....

Den er så glat og fin, som den skal være "Ringene" er muskulære, og
således en del af det system, der transporterer indholdet gennem tarmen, de
er skiftevis spændte og afslappede, så de klemmer indholdet fremad (=mod
rectum). Indersiden af tarmen er beklædt med epithel, som bl.a. indeholder
en lang række kirtler og kirtelceller, der secernerer slim, som gør
indersiden af tarmen dejligt slimet, så indeholdet "smutter" videre.

Så jo, en tarm ER glat indvendig - og tilmed slimet - det er rent faktisk en
ren glidebane.

> det kan så diskuteres, idet ikke alt fordøjes ordentligt i tyndtarmen, og
> en stor del af førevarerne faktisk rammer tyndtarmen i ufordøjet
> tilstand....

Ikke desto mindre, så er det tyndtflydende, selvom der naturligvis er et
indhold af ufordøjelige fødeemner. At indholdet i tyndtarmen er flydende
skyldes hovedsageligt, at den endelige absorption af vand først sker i
tyktarmen. At indholdet er tyndtflydende er iøvrigt en forudsætning for at
fordøjelse og optag af næringsstoffer kan foregå.

> lad være med at undervurdere processen i tyktarmen....

Tyktarmens primære opgave er at optage overskydende væske fra tarmen (så vi
ikke går rundt med permanent diarré). Herudover skal den transportere
ufordøjelige føderester samt affaldsprodukter mod endetarmen.

> ville jeg da mene at en ganske almindelig udrensning, som den man får
> inden en sigsmoideskopi, kunne være lige så effektiv for at fjerne
> slagger, som en tarmskylning.

Altså en godt gammeldags klyx Ja, det er ikke så ringe, hvis man har
forstoppelse, men ellers skulle det vist ikke være nødvendigt.

- Mikkel

Fra : Sabina H.

Dato : 18-09-05 18:47

Mikkel Gybel Jensen wrote:
> [...]
> indeholdet "smutter" videre.
> Så jo, en tarm ER glat indvendig - og tilmed slimet - det er rent

jeg ser jo så på ringene og de knæk der uværligt er på tarmen som "ikke
glat".... der kan sagtens være små ubetydelige udposninger på tarmen, som
skaber små "lommer" til ophobninger, uden at der reel er tale om sygdom i
tarmen.... ifølge min gastroenterolog.....

selv efter en GRUNDIG udtømning med både piller og klyx, kan der stadig
sidde slagger i tarmen, især i de raske områder.... ihvertfald efter hvad
jeg kunne se på mine sigsmoideskopier.....

> [...]
> først sker i tyktarmen. At indholdet er tyndtflydende er iøvrigt en
> forudsætning for at fordøjelse og optag af næringsstoffer kan foregå.

æhhh det behøver du vist ikke fortælle mig om.. jeg ved GANSKE udemærket
hvordan indholdet af en tyndtarm ser ud og opfører sig...
og tro mig, selv i en tyndtarm kan tingene forputte sig....
mit tidligere eksembel med skrællerne fra vinduer er baseret i erfaring....

> [...]
> (så vi ikke går rundt med permanent diarré). Herudover skal den
> transportere ufordøjelige føderester samt affaldsprodukter mod

ja det er da rigtig nok, men igen, transporten gennem tyndtarmen er
forholdsvis hurtig (vi taler ganske få timer) mens tyktarmens process er
væsentligt længere (op til et par dage) hvis vi vel at mærke taler om en
helt normal sund tarm...
derudover har den kost vi i dag spiser, sådan generelt set, også sin
indflydelse på indholdet af tarmen....
der findes derudover mange derude der ikke har daglige afføringer, hvilket
faktisk er vigtigt for et sundt tarmsystem.... denne ophobning af
affaldsstoffer i tarmen, kan også vise sig i kroppen.....

> Altså en godt gammeldags klyx Ja, det er ikke så ringe, hvis man
> har forstoppelse, men ellers skulle det vist ikke være nødvendigt.

en almindelig klyx er næppe nok, da den kun vil tømme det nederste af
tarmen, skal man tømme rigtigt ud skal der lidt mere til.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-09-05 15:03

Sabina H. skrev den 18-09-2005 15:11:

> [...]
> morgen, mens mens indholdet af skrællen, og min frokost og aftensmad, vil
> passere uden om skrællerne, og komme igennem de sædvanelige to timer

Er vi så også enige om, at du har haft en sygdom som har vendt op og ned
på dit fordøjelsessystem?

> desuden er vores tarm ikke et ren og glat "rør" men fuld af kringelkroge og
> bugtninger, hvor der NEMT sætter sig slagger fast.....
> [...]

Der taler om en syg tarm, samt at målgruppen er fra 60 år og opefter.

> og her http://www.mvn.net/colon/peekin.htm

Hvor er det interessant. Endda særligt tredje side som der linkes til:

----
It is imperative that the body rid itself of waste products including
toxins and poisons.
As you can see, this becomes a challenge when the colon is blocked or
diseased
----
citat: http://www.mvn.net/colon/aclogged.htm

Det kan godt være, at mit engelske ikke er verdens bedste, men jeg vil
nu alligevel have lov til at konkludere, at når tarmfunktionen ikke er
syg, så kan kroppen selv komme af med slimslagger og andre sjove ting.

> [...]

> hvidt brød og den slags syndigheder uden vægtproblemer, er en udrensningskur

Det er såmend heller ikke selve kuren jeg er ude efter, men alene folk
der mener, at det åååååååååhhhhhhhhhhh så nødvendigt med udrensningskure
for at få vægttab, samt de sælgere der gerne tager ganske ublu priser
for mere eller mindre tvivlsomme produkter.

Min yndlings-aversion af et dagblad EkstraBladet har faktisk taget sig
"kærligt" af Lene Hanssons teorier idag. De går godt nok i dybden med
syre/base-teorien, men "tarmudrensning" får også en kommentar med på vejen.

Fra : Sabina H.

Dato : 18-09-05 15:30

Carsten Riis wrote:
> Sabina H. skrev den 18-09-2005 15:11:
> Er vi så også enige om, at du har haft en sygdom som har vendt op og
> ned på dit fordøjelsessystem?

naturligvis er vi det, men kan vi så også blive enige om at jeg i processen
med denne sygdom har haft et stort behov for at sætte mig ind i
fordøjelsesprocessen og de mekanismer der er i tarmen??

> Hvor er det interessant. Endda særligt tredje side som der linkes
> til:

jeg bad dig kigge på billeder, ikke tekst....

> Det kan godt være, at mit engelske ikke er verdens bedste, men jeg vil
> nu alligevel have lov til at konkludere, at når tarmfunktionen ikke er
> syg, så kan kroppen selv komme af med slimslagger og andre sjove ting.

medmindre den er blokeret eller syg... hvad tror du der skal til for at
blokere en tarm??
det er faktisk noget af det nemmeste i verden.... for lidt væskeindtag kan
nemlig gøre det....

> [...]
> udrensningskure for at få vægttab, samt de sælgere der gerne tager
> ganske ublu priser for mere eller mindre tvivlsomme produkter.

nu forholder jeg mig også kun til selve tarmen i disse indlæg... resten er
mig ligegyldigt, da det ikke er relevant for mig personligt....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 18-09-05 15:32

Carsten Riis wrote:

> Er vi så også enige om, at du har haft en sygdom som har vendt op og
> ned på dit fordøjelsessystem?

du glemmer at fra munden til tyndtarmsåbningen (den der normal rammer
tyktarmen) har jeg jo et fuldkommen normalt fordøjelsessystem.... det eneste
jeg mangler er tyktarmen, men netop det faktum giver mig en vis indsigt i
selve fordøjelsesprocessen, som jeg jo kan følge nøje, blot ved at kigge i
kummen ;)
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Bare mig

Dato : 19-09-05 07:21

> [...]
> at få vægttab, samt de sælgere der gerne tager ganske ublu priser for mere

Jeg siger ikke, at en tarmrensning er den eneste vej til at tabe sig, men
langt størstedelen som tager fx Biodrain kuren i 2-4 uger, vil opleve at
tabe sig nogle kilo alene i den periode, hvor man tager disse !

Jeg har selv haft gode erfaringer med denne udrensningskur. Den skader i
hvert fald ikke at tage. Og jo, jeg spiser skam sundt og nærende. Det har
jeg altid gjort. Eneste grund til jeg har haft en vægtøgning, er at jeg
begyndte på noget antidepressiva, plus jeg har fået barn, de kilo har jeg
meget svært ved at komme af med igen.

Carsten, lige pt kan jeg ikke dokumentere det, da jeg ikke har energien til
det, men jeg skal nok gøre det, når jeg kan. Men det ER sundt for kroppen,
at tage en udrensningskur, og hvis du spørger folk der har taget en, de vil
opleve at huden føltes helt anderledes, at de føler sig mere veltilpas, og
nej, jeg prøver ikke på at sælge et produkt overhovedet. Jeg har kun prøvet
Biodrain, da egen læge anbefaldede den og har kun været tilfreds.

Og nej, der er ingen der har taget min hjerne, men nogle gange, så synes jeg
virkelig det virker sådan, når man læser dine indlæg...

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 19-09-05 08:15

"Bare mig" <lillemy60@post.cybercity.(FJERNDETTE)dk> wrote in message

> [...]
> at tage en udrensningskur, og hvis du spørger folk der har taget en, de
> vil opleve at huden føltes helt anderledes, at de føler sig mere

Bare lige for at pointere... så er disse to ting ikke det samme, selvom de
på ingen måde udelukker hinanden.

Blot fordi nogle siger at det virker, så er det altså ikke ensbetydende med,
at det er tilfældet. Men det er da rart at folk får det bedre - vi kan blot
ikke vide om det skyldes en eller flere af de tusinder andre små ting, der
sker i hverdagen.

- Mikkel

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-10-05 14:46

Bare mig skrev den 19-09-2005 08:21:

> Jeg siger ikke, at en tarmrensning er den eneste vej til at tabe sig, men
> langt størstedelen som tager fx Biodrain kuren i 2-4 uger, vil opleve at
> tabe sig nogle kilo alene i den periode, hvor man tager disse !

Naturligvis vil man opleve vægttab under en udrensningskur bl.a. fordi
man sætter kalorieindtaget ned og i hele taget indtager noget andet mad
end man plejer.

Men det er ikke selve kurens skyld, men alene at man kommer væk fra sin
kaloriholdigekost

> [...]
> jeg altid gjort. Eneste grund til jeg har haft en vægtøgning, er at jeg
> begyndte på noget antidepressiva, plus jeg har fået barn, de kilo har jeg

Er du stadig på medicinen?
Hvis ja, så ville jeg - hvis jeg var dig - prioritere psyken før vægten.
For hvis det er noget der er hårdt psykisk, så er det vægttab.

> [...]
> nej, jeg prøver ikke på at sælge et produkt overhovedet. Jeg har kun prøvet
> Biodrain, da egen læge anbefaldede den og har kun været tilfreds.

Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved din eller andres tilfredshed.

Jeg sætter spørgsmålstegn ved disse tiltags lødighed og varige effekt.

> Og nej, der er ingen der har taget min hjerne, men nogle gange, så synes jeg
> virkelig det virker sådan, når man læser dine indlæg...

Du ved godt, at den kan misforståes, ik

Jeg er godt klar over, at du kaster med mudder og jeg har kastet tilbage
igen.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 18-09-05 14:53

> Hvem dælen har taget din hjerne Carsten ??? Du er så skide negativ, du
> opfører dig som om ingen er klogere end dig.

Jeg er da også nysgerrig efter at vide, hvem der har anbefalet
"udrensningskure"?

Du finder i hvert fald nok ikke nogle gastroenterologer eller
mave-tarmkirurger, der gør det...

> Du kan vel regne ud, at din krop har brug for en udrensning, af alt det
> affald som sætter sig fast i dine tarme, det skal jo ud...

Hvad er det for noget affald, der sætter sig i tarmene? Tarmene er da vældig
gode til selv at rense ud, så medmindre du har divertikler, så får man ikke
problemer med "gammel afføring"

- Mikkel

Fra : Ann Nielsen

Dato : 19-08-05 09:54

> [...]
> helt fint, men det primære er at rense kroppen for affaldsstoffer.
>
> Et link, titel på en bog, eller bare navn på kuren vil være fint.

Hej Klaus.

Jeg er pt. igang med en udrensningskur som jeg fandt i Matas, det smager
ikke SÅ slemt. På forsiden står der 4,3,2,1 og det er en økologisk drik, som
gerne skulle rense hele mit kadaver ud. Jeg tager dog også Molkosan, til at
få maven igang, det smager til gengæld SLEMT!

Mvh.

Ann

Fra : klaus

Dato : 22-08-05 10:09

> [...]
> som gerne skulle rense hele mit kadaver ud. Jeg tager dog også Molkosan,
> til at få maven igang, det smager til gengæld SLEMT!

Hej Ann,
Tak for rådet. Jeg vil tage et kig på Matas udrensningskur.

Og tak til alle jer andre for indspark i denne tråd

mvh. klaus