Kyllingekød-rester
Fra : IMB

Dato : 15-08-05 07:49

Jeg har nogle rester fra kylling-i-ovn som jeg gerne vil have brugt.
Tidligere ville jeg have brugt dem i en amerikansk kyllinge pie, men jeg
leder efter tyndere alternativer for jeg er på skrump.

Alternativet skal helst være anderledes end kylling-i-ovn så
smagsoplevelsen er en anden.

Nogen ideer?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Leo

Dato : 15-08-05 08:24

Club sandwich med karrydressing af magert surmælksprodukt samt grillede
selleristænger.

Eller pitabrød med salat og kyllingeterninger.
Eller en omelet med kyllingetern.

Eller du kan hakke det og blande det med kyllingelevere og lave en pate, du
kan skive op og servere med salat.

Fra : IMB

Dato : 15-08-05 09:12

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in

> [...]
>
> Eller du kan hakke det og blande det med kyllingelevere og lave en
> pate, du kan skive op og servere med salat.

Jeg glemte at skrive at kyllingekødet er frosset således at vi undgår
kylling to dage i træk. Omeletten og patéen kan vel stadig laves, men kan
man bruge frosen kylling i sandwish og pita? (hvordan optøes de så? Plain
eller varmes de på nogen måde?)

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-05 12:13

"IMB" <im@nospam_brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man bruge frosen kylling i sandwish og pita? (hvordan optøes de så? Plain

Hvordan kyllingekødet optøes? - Som alt andet der skal tøes op!

Om man vil varme det optøede, tilberedte kyllingekød til brug i pitabrød,
sandwich eller salat er en smagssag.

Tina

Fra : IMB

Dato : 15-08-05 12:25

"Tina F." <wunjo(a)webspeed.dk> wrote in

> [...]
>
> Om man vil varme det optøede, tilberedte kyllingekød til brug i
> pitabrød, sandwich eller salat er en smagssag.

Sjovt!

Er det ikke lidt kedeligt med "rent" kyllingekød i en pita? Det mangler imo
krydderi - men hvordan får man chili, spidskommen, hvidløg, ingefær mv til
at "hænge" i kylingekød der allerede er tilberedt uden at stege det med
krydderierne (det skulle jo helst være uden for meget fedt).

Fra : Leo

Dato : 15-08-05 15:05

Og der er det så, du kan købe en fedtfattig "et eller andet" og blande
krydderierne i - fx en fromage frais eller lidt ylette el lign
Endelig kunne man blande nogle få teskefulde olie med lidt god eddike og så
vende salaten heri, så det ikke er kødet, der er bærer af smagsstofferne -
evt. kunne man bage lidt brød selv - og så krydre dejen.

En anden måde at anvende stumperne af kylling er at rive det på et groft
rivejern og så anvende det til en pizza....

Fra : peet_dk

Dato : 15-08-05 08:28

Helstegt kylling i ovn? Hvorfor ikke tage kødet fra benene, også lave..
tja.. kyllingesalat (?) Heh, ved ikke hvordan det smager. Men lidt kylling,
salat, peberfrugt mv. også lidt olie/balsamicoeddike så burde den være
hjemme ;)

Fra : IMB

Dato : 15-08-05 09:09

"peet_dk" <peetdk@rrk.kollegienet.dk> wrote in

> [...]
> lave.. tja.. kyllingesalat (?) Heh, ved ikke hvordan det smager. Men
> lidt kylling, salat, peberfrugt mv. også lidt olie/balsamicoeddike så

Åh.. fordi jeg glemte at skrive at kyllingekødet er frosset således at vi
undgår kylling to dage i træk. God idé ellers til frokost en weekend.

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-08-05 10:06

Hej

Jeg plejer at lave en fond på resterne - det bliver som regel godt -
bare i med det hele inkl. kød. Det skal bringes langsomt i kog - lige
når det begynder at koge, vil div. urenheder stige op som brunt skum -
det skal fjernes. Tilføj derefter salt, hvorefter der kommer mere skum,
som fjernes.

Sammen med kødet kan du koge nogle urter med, hvis du er til den slags.

Når det så har stået og småsmåsimret i nogle timer ( 3 - 4 ), så tages
skrog og kødrester op af vandet og afkøles. Herefter piller du resten af
kødet af og kassere resten.

fjern eventuelt fedt fra fonden.

Så har man en god fond og noget kyllingekød og det kan danne basis for
en god omgang kylling i karry - skal helst laves på en opbagt sovs, hvor
man har tilsat godt med karry før mel.

Mvh Christian

Fra : Devast8or

Dato : 16-08-05 19:20

IMB wrote:
> [...]
> jeg leder efter tyndere alternativer for jeg er på skrump.
>
> Alternativet skal helst være anderledes end kylling-i-ovn så

Quesadilla med kylling er alt for godt. Men jeg er ikke helt sikker på hvor
godt det harmonerer med at være på skrump (jeg plejer at bruge rimelig meget
ost i dem, og så en god klat creme fraiche til ved siden :D )

Devast8or