Førstegangskøber af "kunst" - hvad gør jeg~
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 12-08-05 12:21

Hej

Jeg har ikke tidligere købt "kunst", men når man flytter i større omgivelser
skal der jo et eller andet op på væggene.

Jeg fandt så på en internetauktion nogle billeder/tryk på en form for lærred
(er det det der hedder kanvas?)

Billederne er noget i stil med dette:
http://cgi.ebay.de/BORIS-BENZ-AFRICA-SUN-140x100cm-BILDER-AFRIKA-WUSTE_W0QQitemZ6551415913QQcategoryZ4174QQrdZ1QQcmdZViewItem

Som I kan regne ud har jeg ingen forstand på den slags overhovedet, men jeg
fandt nogle billeder jeg synes var flotte og ville så give det chancen. Jeg
købte, betalte og har nu modtaget forsendelsen fra sælgeren.

Jeg har nok gået rundt og været godt dum/naiv, da jeg regnede med at jeg
ville modtage nogle billeder som var klar til at blive hængt op (jeg havde
forestillet mig, at de var på en træ-ramme (bagpå) eller hvad sådan noget nu
hedder)....men sådan skulle det ikke gå.

Jeg modtog en lang rektanglet pakke, hvori billederne lå rullet sammen.
Spørgsmålet er så, hvad stiller jeg op med dem - hvad skal der gøres for at
få dem gjort klar til at blive hængt op, er det noget man selv kan gøre
(hvem kan ellers) og hvad skal jeg regne med at det vil koste? Det er nok
ikke oplagt at købe en skifteramme i Føtex til dem :-/

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-08-05 23:51

"Morten Munk-Jensen"
> [...]
> (hvem kan ellers) og hvad skal jeg regne med at det vil koste? Det er nok
> ikke oplagt at købe en skifteramme i Føtex til dem :-/

De fleste glarmestre/ramme butikker kan klare det for dig,
du kan også købe blændrammen i en kunstner artikel
butik og selv forsøge dig, meeeeen det kan være lidt
kringlet..

Køb kunst i gallerier eller auktioner hvor de kan se, føle
og lugte værkerne og måske få lidt lærdom med i købet.
-max-