Nilsson, og Skindbuksen.
Fra : MetroHenrik Privat

Dato : 07-08-05 19:55

Hej Eksperter.

Jeg har fået et maleri fra min moster, som fortææler følgende.

Maleriet forestiller københavns havn, men HC Ørestedsværket i baggrunden.
Det er lavet på et tidspunkt før et fly styrtede inde i værket, da der
optræder mange skorstene på værket. Kunstneren hedder Nilsson, udtalt, jeg
ved ikke hvordan det staves.
Han lavede et maleri, solgte det og åd og drak pengene op på Skindbuksen,
dengang i 50'erne.

Er der en der kan hjælpe mig med lidt flere oplysninger, evt en internetside
hvor jeg kan sende billedet ind til, og få både oplysninger, og måske en
vurdering. Det er jo rart nok at vide når forsikringsmanden kommer, om der
hænger for 500 kr. kunst eller for mere.

Henrik.

PS. hvis en af jer er meget intereseret, kan jeg maile et billede, af
billedet.

Fra : pjm

Dato : 26-10-05 23:38

Maleren hed Willy Nilson, og det er korrekt, han holdt til på Skindbuksen
ved Kgs. Nytorv.
Hans billeder ses sjældent på auktioner, men regn ikke med meget over
700-800 kr.

vh
pjm