Bankkonto, obligationer eller?
Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-08-05 20:41

Er der nogen, der har forslag til alternativer til at have penge stående
på en bankkonto.

P.t. ser bedste bud på en bankkonto ud til at være Sparekassen
Vestsalling med 2,25% i rente, men kan det gøres bedre med f.eks.
obligationer, hvis man ønsker tilnærmelsesvis samme sikkerhed og
mulighed for at realisere pengene igen med forholdsvis kort varsel?

- Og hvordan er det nu med skattereglerne, hvis man f.eks. køber
obligationer med en kursgevinst frem for rente-udbytte?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Michael Köhl

Dato : 09-08-05 23:00

Du kan til hver en tid købe aktier og sælge dem igen på få dage.
Især provinsbank akter er givtige i denne periode.
Ring rundt til diverse banker og hør hvad de tager i kurtage for aktiehandel
hvis man er kontohaver. (Glem Nordea og DB)
Er det gratis, opretter du blot en konto og køber ind.
Obligationer er ikke interessant hvis du ikke behøver pengene igen inden for
få timer.
Dertil er renten for lav.

Fra : Joakim von And

Dato : 10-08-05 06:19

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Og hvordan er det nu med skattereglerne, hvis man f.eks. køber
> obligationer med en kursgevinst frem for rente-udbytte?

Tænker du på nulkuponobligationer?

Mig bekendt er de eneste uforrentede obligationer herhjemme
skatkammerbeviser med en stk størrelse på 1 mio kr.

Det korte af det lange er at kursgevinster er skattefrie for danske
blåstemplede obligationer. Gevinst på fordringer i fremmed valuta er som
hovedregel skattepligtige , (bagatelgrænse på 1000 kr), KGL § 16.

Joakim