S: Riffel Carl Gustav 6,5x55
Fra : Buhl

Dato : 05-08-05 12:08

Model M96 - med lydløs sidesikring og lækkert direkte timney-aftræk - incl.
Bushnell 3-9x40 kikkert. Incl. ammo til værdi af >1200,- bla. 45 Norma Oryx,
20 Nosler Balistic Tip og nogle jagtmatch samt nogle få Norma blyspids.
Skyder godt - både med de tunge Oryx og de hurtige BST kugler. Mulighed for
afprøvning på nærliggende skydebane alle ugens dage.
Efterset hos bøssemager for ikke så forfærdeligt længe siden. En gammel,
men pålidelig og velskydende kvalitetsriffel - ingen plastdele andre smarte
detaljer. Sælges pga. riffel i kraftigere kaliber er indkøbt.

Fast pris: 4000,- pruttet og klart !

Billeder:
www.hum.aau.dk/~hbho01/ammo.jpg
www.hum.aau.dk/~hbho01/riffell.jpg
www.hum.aau.dk/~hbho01/riffelc.jpg
www.hum.aau.dk/~hbho01/riffelh.jpg

Mvh.
Hans Houmøller - tjek mailadr. inden du skriver !
23253767

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-08-05 03:13

"Buhl" <buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
smarte
> detaljer. Sælges pga. riffel i kraftigere kaliber er indkøbt.

Du kan prutte herfra og til hvor du vil............. 2500,- er budt..(det er
prisen)

Mich.

Fra : Buhl

Dato : 06-08-05 20:38

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> wrote in message

> [...]
> smarte

> Du kan prutte herfra og til hvor du vil............. 2500,- er budt..(det

Jeg prutter som jeg skriver ingen steder - tak for budet, men hvorfor er det
lige præcis dit bud der er prisen ???

Mvh.
Hans

Fra : Buhl

Dato : 06-08-05 20:46

Flere har henvendt sig til mig på mail med spørgsmål, som nok vil have alles
interesse:

- Riflen befinder sig i 9000 Aalborg.

- Jeg kender ikke riflens præcise alder, jeg skriver "gammel" - men det er
lidt kompliceret med de gamle svenske armé-rifler. Selve løbet og
bundstykket er gammelt, dvs. måske 60-70 år gammelt. Engang i 80'erne er
militælrriflen så lavet om til jagtriffel - løbet kortet af, gods drejet af
løbet, ny brunering af alle metaldele, nyt skæfte, nyt Timney-aftræk,
halvdelen af bundstykket skiftet ud med en ny sikring (den gamle
militærsikring, som en del renoverede rifler benytter, larmer så meget at
den kan få en buk til at flygte på flere 100 meters afstand - og der er
lavet montager. Derfor kan man sige at den er måske 20, måske 70 år, alt
efter hvilke dele man snakker om på våbnet. Der er dog ikke tale om et
antikt våben på nogen måde, det skyder aldeles glimrende, selv med nye,
hurtige patroner på over 900 m/s.

Mvh.
Hans