Velform Sauna belt
Fra : Steen F.

Dato : 04-08-05 07:46

Jeg sad lige og så lidt morgen-tv og kom tilfældigvis over på 3+ mener jeg
det var. Der var noget TV-Shop halløj omkring et Velform Sauna Belt. Man
tager det på, og tænder for vrmen og skulle åbenbart kunne tabe 600 kcal på
1 time. Jeg har en temmelig stor mave, så jeg blev da lidt nysgerrig hehe...
Er det ret fup eller hvad? Der tilbydes 30 dages returret, så måske virker
det alligevel?
http://www.tvins.com/start.jsp?land=4

Er der nogen af jer der har prøvet det?

MVH Steen

Fra : Mari

Dato : 04-08-05 08:36

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på 1 time. Jeg har en temmelig stor mave, så jeg blev da lidt nysgerrig
> hehe... Er det ret fup eller hvad? Der tilbydes 30 dages returret, så

Ja det kunne da være fedt hva ? Om det lige ar så let... Jeg har ikke prøvet
det. Men tvivler meget på, at det som sådan virker. Det det nok gør, er at
forbrænde det væske du har i kroppen, og det e rjo ikke særlig fedt.

Jeg mener der var en lignende diskussion for lidt tid siden...

Fra : Dan

Dato : 04-08-05 19:13

det er helt fantastisk det her...når man kigger på det her billede
http://www.tvins.com/forstoring.jsp?bildnr=2&id=106401 får man et meget
positivt indtryk af ham halv-bodybuilderen...læg mærke til tv-shops reklamer
næste gang ...alle mavetrænere er flankeret af biceps, pectoraler og
deltoider )

Fra : Lisbeth

Dato : 04-08-05 08:20

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ret fup eller hvad?

Undskyld.... men jeg begriber virkelig ikke, at nogen kan være i tvivl!
Hvor mange overvægtige ville der være, hvis det var så enkelt, at man blot
behøvede spænde et saunabælte om maven eller klæbe et plaster på låret?

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-08-05 17:41

Lisbeth wrote:

> Undskyld.... men jeg begriber virkelig ikke, at nogen kan være i tvivl!
> Hvor mange overvægtige ville der være, hvis det var så enkelt, at man blot
> behøvede spænde et saunabælte om maven eller klæbe et plaster på låret?

Jeg finder din stærke ironi malplaceret. Mange tror ligeledes heller ikke på
at man kan tabe sig ved at spise en kødbaserede diæt, men mange herinde har jo
netop haft held med lowcarb kurene.

Jeg har heller ikke prøvet et saunabælte, men jeg afviser da ikke at det
virker blot fordi det lyder til at være for godt til at være sandt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-08-05 06:57

> Jeg finder din stærke ironi malplaceret.

Der er ingen ironi overhovedet i mit indlæg!

> Mange tror ligeledes heller ikke på at man kan tabe sig ved at spise en
> kødbaserede diæt,
> men mange herinde har jo netop haft held med lowcarb kurene.

Jeg er ikke stødt på nogen, der mener, at man ikke kan tabe sig på en
lowcarb kur - men jeg er stødt på adskillige, der mener, at det er en usund
måde at gøre det på.

Uenigheden om lowcarb går således slet ikke på, OM det virker - men om det
er sundt eller usundt, bedre/dårligere end andre kure.

> Jeg har heller ikke prøvet et saunabælte, men jeg afviser da ikke at det
> virker blot fordi det lyder til at være for godt til at være sandt.

HVIS det virkede - hvis man kunne tabe overflødigt fedt ved at spænde et
bælte om maven - ville der ikke være ret mange mennesker med overflødigt
fedt om maven.

Bæltet er ikke nyt og virkede det, ville folk have stået i kø for at opnå
samme succes som andre. Og selv dem, der i denne tråd har påstået, at "det
virker" har ikke fortalt om vægttab af betydning - men om at være blevet få
centimeter mindre efter brugen. Men de har ikke engang bekræftet, at man kan
blive 5-12 cm mindre om livet ved at bruge det en uge.

Vi har med andre ord ikke engang fået beskrivelser af, at det har været en
effektiv metode til at tabe sig. Så jeg er stadig totalt uforstående
overfor, at folk kan bilde sig ind, at de kan løse deres overvægt ved at
spænde et bælte om maven.

Mvh. Lisbeth

Fra : Morten

Dato : 04-08-05 20:28

> [...]
> på 1 time. Jeg har en temmelig stor mave, så jeg blev da lidt nysgerrig
> hehe... Er det ret fup eller hvad? Der tilbydes 30 dages returret, så

De havde det i ... Føtex eller Kvickly eller lignende for nogle uger tilbage
til en 2-300,- hvor der stod at det var til at få renset ud (ikke et ord om
at man tabte sig ved det)

Fra : kim hansen

Dato : 05-08-05 09:02

Nu er det jo altid så nemt at komme med kritik af ting .... men men hvis man
IKKE selv har prøvet produktet hvorfor så komme med alt muligt omkring hvor
dårligt produktet er ... mener hvad har i det i ???
Hvad angår lige precis det mave-bælte så kan jeg kun sige at hvergang jeg
har haft det på så kan vi måle at omkredsen af maven er blevet fra 1-2½ cm
mindre også kan andre sige hvad de vil men det er mine facts med bæltet.
PS: Dan om man er bodybuilder eller bare en ganske alm person der gerne vil
af med lidt af ølmaven gør nok ikke den store forskeld på at bæltet har en
virkning ;--))

Fra : Steen F.

Dato : 05-08-05 09:25

kim hansen wrote:
> [...]
> jeg har haft det på så kan vi måle at omkredsen af maven er blevet
> fra 1-2½ cm mindre også kan andre sige hvad de vil men det er mine

Hvis du bruger det 5 dage i træk, vil din mave så blive 5-12½ cm mindre om
omfang? Fordi så køber jeg sgu sådan et!

MVH Steen

Fra : Lisbeth

Dato : 05-08-05 09:18

"kim hansen" <kimxp@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo altid så nemt at komme med kritik af ting .... men men hvis
> man IKKE selv har prøvet produktet hvorfor så komme med alt muligt omkring
> hvor dårligt produktet er ... mener hvad har i det i ???

Hvilken kritik har du i tankerne? I hvilke indlæg er der skrevet "alt muligt
dårligt" om produktet?

Mvh. Lisbeth

Fra : Dan

Dato : 05-08-05 09:29

> [...]
> vil
> af med lidt af ølmaven gør nok ikke den store forskeld på at bæltet har en

Nej, men det er efterhånden påfaldende at alle mavetrænere sælges af
modeller, der tydeligvis har trænet i årtier i rigtige klubber og ikke
hjemme. Desuden vil personer, der absolut ikke kender noget til fitness vil
blive imponeret af hvor veltrænet man kan blive over hele kroppen af et
mavebælte.

Fra : kim hansen

Dato : 05-08-05 10:48

Du har da ret i at det kan være skide træls at se på de velformende kroppe
Dan men lige hvad det her bælta angår tror jeg ikke det gør nogle
forskeld....

Ja Steen det var et meget godt regnestykke du der fik lavet og jo din
mave bliver 1-2½ cm mindre for hvergang du bruger det ... nu kan jeg jo ikke
svare på hvordan det vil virker på dig men Fruen og jeg selv bruger det med
glæde kan jeg kun skrive.

Lisbeth du skriver da at du ikke begriber at nogle kan være i tvivl ... du
mener at der ikke ville være flere overvægtige personer hvis det var så nemt
og der mener jeg at hvis ikke du selv har prøvet produktet hvad har du så
tingene i .

Det kan godt være du mener det er nemt at man skal sidde 1 time hverdag med
det på og skal være før man spiser og 2 timer efter man har spist så tror
mange allerede der ryger af i svinget

Men nu var det ikke for at starte en diskussion her for dem er der for mange
af *GGG*

God dag til alle og husk nu at intet er umuligt for den der bærer viljen i
hjertet

Fra : Lisbeth Scharling

Dato : 05-08-05 13:10

> [...]

>regnestykke du der fik lavet og jo din
>mave bliver 1-2½ cm mindre for
>hvergang du bruger det ... nu kan jeg jo ikke

Men for hver gang du og fruen bruger det, bliver I 1-2½ cm mindre?
Det må i givet fald gå stærkt med at smide det overflødige fedt.
Hvor længe har I brugt bæltet?

Og er det i øvrigt kun lige dér, hvor bæltet sidder, man mister
omfang?

>Lisbeth du skriver da at du ikke
>begriber at nogle kan være i tvivl ...

Ja!

> du mener at der ikke ville være flere
>overvægtige personer hvis det var så nemt

Ja... Jeg tror ikke på, at der ville være ret mange overvægtige,
hvis der fandtes en så nem løsning på problemet.

>og der mener jeg at hvis ikke du selv
>har prøvet produktet hvad har du så
>tingene i .

Synes du ikke det er logik, at der næppe ville være ret mange
overvægtige, hvis overvægt kunne fjernes med et bælte?

>Det kan godt være du mener det er nemt
>at man skal sidde 1 time hverdag med
>det på og skal være før man spiser og
>2 timer efter man har spist så tror
>mange allerede der ryger af i svinget

Dét lyder både nemt og bekvemt (men hamrende kedeligt!) at skulle
sidde på den måde.

Hvor mange centimeter har du og fruen tabt indtil videre?

Mvh. Lisbeth

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 05-08-05 13:39

"kim hansen" <kimxp@tele2adsl.dk> wrote

> [...]
> personer hvis det var så nemt og der mener jeg at hvis ikke du
> selv har prøvet produktet hvad har du så tingene i .

Jeg har ikke prøvet at springe ud af en bil, der kører 100 kilometer
i timen. Men alligevel vil jeg tillade mig at påstå at det gør ondt.
Jeg tillader mig det, fordi jeg har viden der relaterer til
situationen (jeg kan køre bil og jeg er faldet af min cykel ved
forskellige hastigheder).

På samme vis er der intet i vejen for at Lisbeth udtaler sig om et
produkt, hun ikke har prøvet, hvis ellers hun kan redegøre fornuftigt
for udtalelserne.

Jeg kan se på TV-Shop at "Sauna Belt" lever op til sit navn: Dets
eksistensberettigelse er at varme. Jeg bemærker også at forfatterne
af siden har været snedige nok til ikke at tale om vægttab eller
fedttab. De skriver kun om livvidde.

Fact 1: Bæltet varmer.
Fact 2: Der loves ikke vægttab.

Det holder jeg op mod hvad jeg mener at vide:

Formodning 1: At svede medfører ikke at man brænder fedt af.
Formodning 2: At svede medfører at man taber vægt, indtil man får
fyldt vanddepoterne op igen.
Formodning 3: Man kan ikke tabe fedt bestemte steder på kroppen,
medmindre man benytter fedtsugning.

Din udmelding er så at det kan ses på målebåndet efter hver brug. Det
kan fint forklares, uden at det strider mod mine formodninger, med:

Gæt 1: Det vand der svedes ud med Sauna Belt tages fortrinsvis fra
der hvor bæltet er placeret. Så når man måler umiddelbart efter, vil
livmålet være mindre.

Steen F. er meget mindre ordflommende end jeg er, men hans spørgsmål
er præcis det rigtige: "Hvis du bruger det 5 dage i træk, vil din
mave så blive 5-12½ cm mindre om omfang?". Du svarer ikke ja til
dette spørgsmål. I stedet siger du at maven bliver 1-2½cm mindre i
omkreds ved hver brug. Der er en forskel.

Så lad mig stille nogenlunde samme spørgsmål i en lidt anden udgave:
Når du måler omkredsen af maven efter brug af bæltet, lader der gå en
dags tid eller to (uden yderligere bæltebrug), og måler omkredsen
igen, er omkredsen så øget til det den var før Sauna Belt brugen?

Det er nemlig mit gæt 2: At mavens vanddepoter fyldes igen, i løbet
af en dags tid eller mindre.

Jeg ville elske at tage fejl, for 600 kroner er en yderst beskeden
pris for en nem måde at gøre maven mindre. Men jeg tvivler _meget_
stærkt på at skidtet virker.

> Det kan godt være du mener det er nemt at man skal sidde 1 time
> hverdag med det på og skal være før man spiser og 2 timer efter
> man har spist så tror mange allerede der ryger af i svinget

<sarkasme>
Man kan bare bryge en anden model af Sauna Belt, som f.eks.
http://bearep.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=
1524
der kun kræver 15 minutter om dagen.
</sarkasme>

Med det andet bælte er man oven i købet sat vægttab i vente. Hvis man
altså lige husker at læse under More Information: "Decreased body fat
may be achieved by the belt when used in conjunction with certain
exercises. Use of belt alone does not guarantee weight loss or body
fat reduction."

At koge suppe på en pind.

> Men nu var det ikke for at starte en diskussion her for dem er der
> for mange af *GGG*

Hvis du ikke bryder dig om diskussioner, er usenet nok ikke lige det
rette sted at læse...

Fra : Bare mig

Dato : 05-08-05 10:44

> [...]
> PS: Dan om man er bodybuilder eller bare en ganske alm person der gerne
> vil af med lidt af ølmaven gør nok ikke den store forskeld på at bæltet

Kim, må jeg låne det *g* Hvis man virkelig kan tabe så meget rundt omkring
alle steder, ja så vil jeg da være villig til virkelig at teste det. Men har
sgu ikke lige 5-600 at smide efter sådan et.

Fra : kim hansen

Dato : 05-08-05 11:00

nu havde Super Best det til 150 for 2 uger siden så man kan godt få det
billigere

Fra : Bare mig

Dato : 05-08-05 11:18

> nu havde Super Best det til 150 for 2 uger siden så man kan godt få det
> billigere

Hehe men det har de jo ikke længere

Fra : Steen F.

Dato : 06-08-05 07:20

Bare mig wrote:
> Kim, må jeg låne det *g* Hvis man virkelig kan tabe så meget rundt
> omkring alle steder, ja så vil jeg da være villig til virkelig at
> teste det. Men har sgu ikke lige 5-600 at smide efter sådan et.

Du får pengene retur efter 30 dage, hvis det ikke virker for dig. Så måske
skulle man bare prøve at bestille det? Men jeg er sgu da også spektisk, og
ved slet ikke om jeg gider bruge 1 måned på det pjat.

MVH Steen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-08-05 17:43

kim hansen wrote:

> [...]
> mindre også kan andre sige hvad de vil men det er mine facts med bæltet.

Er det så en effekt der holder eller svupper maven tilbage på plads efter et
glas vand?

Fra : Mette

Dato : 08-08-05 15:48

"kim hansen" <kimxp@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er det jo altid så nemt at komme med kritik af ting .... men men hvis
man

Jeg savner svar på, om de cm du smider efter en time med bæltet også er væk
dagen efter. Eller om det er de samme cm, der forsvinder og kommer på hele
tiden.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-05 13:44

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg er ikke stødt på nogen, der mener, at man ikke kan tabe sig på en
> lowcarb kur

Så kommer du for lidt ud. Der er mange der ikke tror på at man kan
tabe sig hvis ens diæt består af kød, fisk, ost, nødder, etc.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-08-05 14:32

>Så kommer du for lidt ud. Der er mange der ikke tror på at man kan
>tabe sig hvis ens diæt består af kød, fisk, ost, nødder, etc.

Jeg taler ikke om, hvad folk tror FØR de bliver sat ind i sagerne og får
forklaret tingenes sammenhæng. Det er særdeles nemt at forklare folk,
HVORFOR en lowcarb-kur virker. Selv dem, der advarer mod kuren, erkender
dog, at den virker.

Men prøv at forklare de skeptiske, hvorfor og hvordan et bælte om maven kan
medføre, at man kan tabe sig!

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-08-05 21:57

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Jeg taler ikke om, hvad folk tror FØR de bliver sat ind i sagerne og får
> forklaret tingenes sammenhæng.

Men det udsprang jo netop af at vi betvivler et saunabæltes funktion FØR vi
har sat os ind i tingenes sammenhæng

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-08-05 18:47

> Men det udsprang jo netop af at vi betvivler et saunabæltes funktion FØR
> vi har sat os ind i tingenes sammenhæng

Der er intet nyt/mystisk ved saunabæltet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-08-05 14:47

Lars Hoffmann wrote:

> Så kommer du for lidt ud. Der er mange der ikke tror på at man kan
> tabe sig hvis ens diæt består af kød, fisk, ost, nødder, etc.

Så skulle du bare se folks ansigtsudtryk, når man tryller sit medbragte
stykke mandelappelsinkage med chokoladeovertræk frem til kaffen og fortæller
at man spiser det for at tabe sig

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-08-05 16:40

[Jan Bøgh | Mon, 8 Aug 2005 15:46:48 +0200]

>Så skulle du bare se folks ansigtsudtryk, når man tryller sit medbragte
>stykke mandelappelsinkage med chokoladeovertræk frem til kaffen og fortæller
>at man spiser det for at tabe sig

Min opskrift?

I så fald vil jeg lige pointere at denne opskrift ikke var blevet udviklet
foreløbigt, hvis ikke Lisbeth i anden konference havde husket mig på denne
vidunderlige kage :)

Jeg har eksperimenteret med en Grape/Mandarin-version - slet ikke tosset!

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-05 18:39

Rene' Hjorth wrote:

> Min opskrift?
>
> I så fald vil jeg lige pointere at denne opskrift ikke var blevet
> udviklet foreløbigt, hvis ikke Lisbeth i anden konference havde
> husket mig på denne vidunderlige kage :)

Præcis - og både du og Lisbeth er krediteret i min opskriftsamling

> Jeg har eksperimenteret med en Grape/Mandarin-version - slet ikke
> tosset!

Den er også fremragende med citron. Endvidere har jeg også lavet lidt
mandellagkagebund, der er fino med en slat dietmarmelade imellem lagene.
Ligesom man kan lave en glimrende creme af æg, vanillie, flødeskum og
sødemiddel.

Men det er lidt sjovt, at man hver gang man får en opskrift meget hurtigt
begynder at lave varianter. Lige nu handler mine forsøg på at forbedre min
lowcarb vanillieis ligesom jeg går og lurer på, hvad jeg kan bruge i en
trifli i stedet for rabarber, der jo indeholder meget lidt kulhydrat.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-08-05 21:53

[Jan Bøgh | Thu, 11 Aug 2005 19:39:00 +0200]

> [...]
>mandellagkagebund, der er fino med en slat dietmarmelade imellem lagene.
>Ligesom man kan lave en glimrende creme af æg, vanillie, flødeskum og

Og evt. lidt husblas for stabiliteten.

> [...]
>lowcarb vanillieis ligesom jeg går og lurer på, hvad jeg kan bruge i en
>trifli i stedet for rabarber, der jo indeholder meget lidt kulhydrat.

Jeps, men hindbær er jo også en smagsintens og fiberrig frugt.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk