Sukkerfrie produkter?
Fra : Morten

Dato : 03-08-05 23:27

Hej

Er der nogen der kender steder hvor man kan få kulhydratfattige (sukkerfrie)
produkter, f.eks. slik, eller former for brød, eller andet som "normalt"
ikke er kulhydratfattigt ...?

Derudover:
Er der nogen der har en brødopskrift med lavt kulhydrat indhold? ... Jeg har
været på Atkins nogen tid nu, og savner altså et stykke brød en gang i
mellem ... og jeg har ikke lige råd til Atkins BakeMix ...

/Morten

Fra : Inger

Dato : 04-08-05 15:58

Morten wrote:
> [...]
> været på Atkins nogen tid nu, og savner altså et stykke brød en gang i
> mellem ... og jeg har ikke lige råd til Atkins BakeMix ...

Hej Morten

I den Kvickly Xtra der ligger hvor jeg bor (Holbæk) er der en hylde med
sukkerfri slik (det er laver til diabetikere men andre kan heldigvis
også bruge det ). De har også ditto marmelade og andre sukkerfri
pordukter.

Knuz Inger

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-08-05 16:37

[Morten | Thu, 4 Aug 2005 00:26:38 +0200]

>Er der nogen der kender steder hvor man kan få kulhydratfattige (sukkerfrie)
>produkter, f.eks. slik, eller former for brød, eller andet som "normalt"
>ikke er kulhydratfattigt ...?

Almindelige sukkerfrie produkter kan du få næsten alle steder - sukkerfri
chokolade og slik er rimeligt udbredt og sågar netto har et fast sortiment
af sukkerfrie slik og chokolade.

Lowcarb produkter er ikke (endnu) særligt udbredte i Danmark, det eneste
endnu der er at finde er Føtex der har et sortiment af (dyre) Atkins
produkter. Jeg vil dog sige at noget af det er godt :)

Jeg kommer fra et firma der producerer lowcarb produkter, men det er
desværre endnu næsten kun som eksport, så den eneste mulighed med vores
produkter i Danmark pt. er butikken "Prikken" i Randers der sælger et lille
udvalg pr. postordre, og alle er velkommen til at ringe til dem på tlf. 8640
7064.

Har man behov for mere end det, er f.eks. en netbutik i Tyskland nok et sted
med et større udvalg, især www.lowcarbladen.de fører en del af vores
produkter (dog under eget navn), og sender gerne til Danmark og resten af
Norden.

Helt generelt kan jeg dog opfordre dig til at kontakte dit favorit
supermarked og fortælle hvilke produkter du ønsker at finde hos dem - det er
den bedste måde at få dem til at forstå at der findes et marked i Danmark
for hvad du efterspørger.

>Er der nogen der har en brødopskrift med lavt kulhydrat indhold? ... Jeg har
>været på Atkins nogen tid nu, og savner altså et stykke brød en gang i
>mellem ... og jeg har ikke lige råd til Atkins BakeMix ...

Problemet med lavkulhydrat brød er desværre ikke "bare-lige" da det kræver
en del ingredienser der ikke findes i daglig handel, men hvis du søger lidt
på nettet kan du måske finde nogle alternativer.

Når du er kommet over induction og "bare" søger noget brød under dit pålæg,
vil jeg anbefale at du overvejer forskellige former for tyndt knækbrød,
fiberknækbrød og fiberrugbrød og så regner på hvad der er af netto
kulhydrater i den enkelte skive.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk